درن شهلوی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، رزمی‌کار و بدل‌کار، بازیگر سینما و تلویزیون و…

 معرفی/ بیوگرافی:

دَرِن ماجیان شهلوی (به انگلیسی: Darren Majian Shahlavi) هنرمند بریتانیایی ایرانی ، زادهٔ 14 اَمرداد 1351 و درگذشتهٔ 24 دی 1393 بود.

وی که بیشتر با نام خانوادگی خود «شَهلوی» شناخته می‌شد، به خاطر ایفای نقش تیلور میلوس (Taylor Milos) در فیلم Ip Man 2 در سال 2010 شهرت جهانی کسب کرد.

آقای شهلوی بیشتر بخاطر ایفای نقش تبهکاران در ژانر فیلم‌های رزمی مانند BloodMoon (ساخته گری دانیلز) و استاد تای چی (ساخته یئون وو-پینگ) شناخته می‌شود. وی همچنین در سریال هنگ کنگی-فیلیپینی Techo Warriors، فیلم‌های آمریکایی Hostile Environment و Sometimes a Hero و Legion of the Dead، و فیلم ترسناک Beyond the Limits ساخته اولاف ایتنباخ، کارگردان آلمانی، در مقابل دوربین ظاهر شد. از آخرین نقش‌آفرینی‌های او می‌توان به بازی در مقابل ادی مورفی در فیلم I Spy با کارگردانی بتی توماس، بازی در مقابل رابین ویلیامز در فیلم مستقل برش نهایی، و بازی در مقابل کریستینا لوکن و بن کینگزلی در فیلم خون رینی به کارگردانی اووه بول اشاره کرد.

زندگی‌نامه
درن شهلوی در روز 14 اَمرداد 1351 (5 اوت 1972) در خانواده‌ای ایرانی در شهر استاکپورت در منطقه چشایر انگلستان چشم به جهان گشود. در 7 سالگی، تمرین جودو را آغاز کرد. پس از آشنایی با شخصیت‌های رزمی‌کار مانند بروس لی و جکی چان، رویای بازی در فیلم‌های اکشن را در سرپروراند و در 14 سالگی زیر نظر استادان زرمی‌کار دیو موریس و هورس هاروی، فراگیری کاراته شوتوکان را آغاز کرد. پس از آن، ورزش‌های رزمی را با فراگیری بوکس، کیک‌بوکسینگ و موای تای در باشگاه یکی از اساتید آمریکایی-تایلندی در شهر منچستر ادامه داد. شهلوی در سن 16 سالگی و به دنبال یافتن راهی برای ورود به صنعت سینما، توجه بِی لوگِن از کارشناسان سینمای اکشن هنگ کنگ را جلب کرد. پس از آشنایی این دو، شهلوی امکان یافت که در منزل لوگن به تماشای فیلم‌های رزمی‌کاری و تمرین حرکات و سبک بازیگران آن بپردازد. شهلوی ابتدا برای کار به مالزی رفت و سپس با کمک یکی از اساتید کونگ‌فو برای ایفای نقش بدل‌کاری، رزمی‌کاری و در نهایت هنرپیشگی در هنگ کنگ مستقر شد.

هنرپیشگی
پس از استقرار در هنگ کنگ، شهلوی ابتدا به عنوان نگهبان در باشگاه‌های شبانه و محافظ شخصی افراد سرشناس مشغول به کار شد. وی پس از مدتی با کمک یوئن وو-پینگ طراح صحنه چینی نخستین نقش سینمایی خود را به عنوان شخصیت منفی فیلم استاد تای چی در مقابل وو جینگ ایفا کرد. پس از پخش فیلم استاد تای چی در هنگ کنگ، توجه انگ سی یئون از مدیران سینمایی چین و تونی لئونگ سیو-هونگ از کارگردانان سینمای چین را جلب کرد و نقش دیگری در فیلم آمریکایی-هنگ کنگی Bloodmoon بدست آورد.
شهلوی در اواخر زندگی حرفه‌ای خود به ایفای نقش در فیلم‌های ترسناک آلمانی با کارگردانی اولاف ایتنباخ پرداخت. این فیلم‌ها به خاطر صحنه‌های پرخشونت معمولاً سانسور می‌شدند و یافتن و تماشای نسخه اصل فیلم‌های این دوره از فعالیت حرفه‌ای شهلوی کار ساده‌ای نیست.
شهلوی همچنین در نقش بدل‌کار در فیلم‌های هالیوودی مانند سرگذشت ریدیک (یونیورسال استودیوز)، شب در موزه (فاکس قرن بیستم)، فیلم 300 (وارنر برادرز)، و به نام پادشاه: داستان محاصره سیاه‌چاله (فاکس قرن بیستم) ظاهر شد. شهلوی در مصاحبه‌ای با شیرو رئوف هنرپیشه و بدل‌کار کُرد عراقی از نقش جدید خود به عنوان رزمی‌کار در کنار مارک داکاسیوس و علاقه خود به تمرکز بیشتر برای بازی در فیلم‌های رزمی سخن گفته بود. شهلوی همچنین در سریال تلویزیونی کانادایی اینتلیجنس نقش آفرید و به عنوان ستاره میهمان در سریال تلویزیونی ریپر ساخته استودیو ای‌بی‌سی آمریکا ظاهر شد.

زندگی خصوصی
دَرِن شهلوی دارای یک خواهر کوچکتر به نام الیزابت شهلوی (زاده 23 مهر 1365) است.
شهلوی در 28 فوریه سال 2000 (برابر 9 اسفند 1378) با لورینا آندرشوت ورزشکار کیک‌بوکسینگ کانادایی ازدواج کرد. این ازدواج در سال 2003 به جدایی انجامید. شهلوی و لورینا صاحب فرزندی نشدند.

مرگ
درن شهلوی در جریان ساخت فیلم کیک بوکسر و ایفای نقش در کنار ستارگانی همچون ژان کلود ون دام و دیوید باتیستا در ایالات متحده امریکا هالیوود لس آنجلس در روز 24 دی 1393 و مورخ 14 ژوئن 2015 میلادی و در سن 42 سالگی در خواب درگذشت. علت مرگ وی رسماً اعلام نشده است، اما گمان می‌رود به علت ورزش بیش از حد در شب هنگام و یا به خاطر مصرف بیش از حد دارو یا مواد مخدر بوده باشد.

• آدرس:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
shahlavi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت