عزت الله رمضانی فر

Ezatolah Ramezani Far

عزت الله رمضانی فر

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

عزت‌الله رمضانی‌فر (به انگلیسی: Ezatolah Ramezani Far) هنرمند ایرانی، زادهٔ 1323 در تهران است.

آقای عزت‌الله رمضانی‌فر در سال 1323 در تهران به دنیا آمد. او کار تئاتر را در دوران تحصیل در مدارس تهران آغاز کرد و بعد از اتمام کلاس نهم، با قبولی در یک آزمون ورودی، در رشتهٔ بازیگری ادامه تحصیل داد و در عین حال، فعالیت در تئاتر را از سال 1340 در «ادارهٔ تئاتر» و تماشاخانه سنگلج و در کنار هنرمندانی چون حمید سمندریان، عباس جوانمرد، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان و پرویز فنی‌زاده ادامه داد. او در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار 25 شهریور در آذرماه 1346 نیز بر صحنه رفت.

عزت‌الله رمضانی‌فر در سال 1344 به‌عنوان دستیار فیلم‌بردار در امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر مشغول به کار شد و در سال 1351 در رشتهٔ فیلم‌برداری از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک لیسانس خود را دریافت کرد. او فعالیت در سینما را از سال 1348 با بازی در فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی، آغاز کرده‌است و اینک بیش از پنجاه سال است که در زمینهٔ بازیگری تئاتر و سینما فعالیت دارد.

استاد عزت الله رمضانی فر تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ایفای نقش داشته است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت