گالری و نگارخانه آ

A Gallery Art Gallery

گالری و نگارخانه آ
تهران/ خیابان کریم خان زند

 درباره/معرفی:

«هربرت رید» مورخ و منتقد ادبی- هنری در کتاب «فلسفه هنر معاصر» می‌نویسد: «معتقدم که هنر در میان عوامل و ابزارهای تکامل انسان، بی نهایت مهم است. معتقدم که قدرت درک هنری، وسیله­‌ای بوده است که انسان به کمک آن در وهله­‌ی نخست صاحب شعور می­ شود و سپس آن را می­ پالاید.»

« گالری آ» در دوم مهرماه 1395 با ایمان به این منظر متولد شد. ایمان به جادوی تاثیرگذار و متحول کننده­‌ی هنر. ایمان به نقش بی­ بدیل هنر در ایجاد شعور و آگاهی و بی شک تحول حیات جامعه. «گالری آ» امیدوار است که بتواند به حد توان، سهم و نقشی در، آمیختن دوباره­ی زندگی ایرانیان با هنر ایفا نماید. جایی در میان فاصله­‌های جامعه و هنرمند بایستد و اندک اندک فاصله­‌ها را هر چقدر که می­ تواند کم کند. «گالری آ» امیدوار است که بتواند تماشای هنر و تلاش برای به دست آوردن قدرت درک هنری را به خواستی وسیع‌تر بدل کند. به همین منظور فعالیتی چند وجهی را در دستور کار خود قرار داده است.

با دو گالری مستقل و مجزا، فضای قابل­ توجهی برای ارائه­‌ی حرف ه­ای و مناسب آثار هنری در مدیوم­‌های گوناگون در اختیار دارد. با یک ایوان به مساحت شصت متر مربع فضای متفاوتی برای اجرای پرفورمنس و ورک شاپ­‌های مختلف، فراهم کرده­ است. با یک سالن سینما از ظرفیت­‌های تاثیرگذار فیلم و روایت­‌های داستانی و مستند در ایجاد هر چه بیشتر قدرت درک هنری و شناخت هنرمندان نامی ایران و جهان بهره می­ برد. با یک کافه­‌ی دنج، محل بسیار مناسبی برای رونمایی از فعالیت­های فرهنگی­ و­ هنری، سخنرانی­‌ها و گردهمایی­‌های فرهنگی و هنری ایجاد کرده­ است.

«گالری آ» با بهره­ گیری از نظرات هنرمندان و اساتید هنر، همواره در تلاش است تا برای دستیابی به هدف غایی خود، راه­‌های تازه‌ای بیاید. «گالری آ» به خوبی می­ داند این آرزو که در سر دارد بی حمایت و همکاری هنرمندان و دیگر فعالان عرصه­‌ی فرهنگ و هنر این مرز و بوم به دست نخواهد آمد. بدین­ سبب از همکاری­‌ها و هم­فکری همه­‌ی آن‌ها که اهل آگاهی و دانش­ اند با آغوش باز استقبال می­ کند.

• آدرس:
تهران/ خیابان کریم خان زند/ خیابان عضدی(آبان جنوبی)/ کوچه ارشد/ پلاک 7

• تلفن:
02188919547

• وبسایت:
a-gallery.ir

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود