مهراب قاسم خانی

Mehrab Ghasemkhani

مهراب قاسم خانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، طراح دکور و نویسنده، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مهراب قاسم‌خانی (به انگلیسی: Mehrab Ghasemkhani) هنرمند ایرانی، متولد 16 آذرماه سال 1350 در تهران است.

آقای مهراب قاسمخانی برادر پیمان قاسمخانی است.

او فعالیت جدی‌اش در صدا و سیما را در سال 1378 و با برنامه ببخشید شما؟ که برنامه‌ای طنز به کارگردانی مهران مدیری بود آغاز نمود. اما به گفته خود او اوج کارهای هنری‌اش به مجموعه تلویزیونی پاورچین برمی‌گردد. در زمستان 1382 تا بهار 1383 مجموعه طنز نقطه‌چین را با نوشته‌های خود یاری رساندند.

پس از آن در پاییز و زمستان همان سال به همراه برادر بزرگ خود پیمان قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان، مهدی مظلومی را در ساخت طنز کمربندها را ببندیم یاری رساندند.

پس از مدتی در پاییز و زمستان 1384 از فیلم‌نامه‌نویسان شبهای برره شد و سال 1385 را با باغ مظفر به پایان رساند.

کار بعدی او در تلویزیون نیز مجدداً همکاری با پیمان قاسم خانی در نوشتن فیلمنامه سریال مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری بود که نوروز1387 از تلویزیون پخش شد. وی در تابستان و پاییز 1388 سریال مسافران را به کارگردانی رامبد جوان روی آنتن داشت.

یکی از موفق‌ترین کارهای مهراب، سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بود که تابستان 1390 از شبکه سوم سیما پخش شد.

آخرین کار پخش شده از او سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت است.

شب‌های برره
مهراب به همراه برادرش پیمان قاسم‌خانی نویسندگی شب‌های برره را بر عهده داشتند. اوایل سال 1384، مهران مدیری، محسن چگینی و برادران گلیان پیشنهاد ساخت مجموعهٔ جدیدی را به برادران قاسم خانی دادند و از آن‌ها خواستند که طرحی برای انجام این پروژهٔ جدید ارائه دهند. پیمان برای اینکار دو ماه از صاحبان پروژه وقت گرفت. به گفتهٔ مهراب، «دو ماه تمام خوردیم و خوابیدیم و هیچ کاری نکردیم» و صرفاً در روز موعود و در راه رفتن به جلسه دو برادر با هم یک طرح کلی برای اینکار ساختند. طرح پیشنهادی پذیرفته شد و سریال شب‌های برره ساخته شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت