نعمت‌الله گرجی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

نعمت‌الله گرجی صفت(به انگلیسی: Nematollah Gorji) هنرمند ایرانی، متولد 1305 تهران و درگذشته 1379 تهران بود.

آقای نعمت‌الله گرجی صفت، فرزند حسین، در سال 1305 در تهران متولد شد. در جوانی به دلیل علاقه اش به نمایش‌های سیاه بازی، به گروه‌های سیار این نمایش‌ها پیوست و مدتی را به اجرای نمایش در شهرستان‌ها گذراند. پس از بازگشت به تهران، در تئاترهای «جامعه باربد»، «نصر» و «دهقان» فعالیت کرد. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی در اوایل دهه 1350 از جمله «قصه عشق» و «تلخ و شیرین» موجب شهرت او در این زمینه شد.

پس از انقلاب فعالیتش در این زمینه گسترده‌تر شد و در مجموعه‌های بسیاری از جمله «هزاردستان»، «شاه دزد» و «این خانه دور است» ظاهر شد.

نخستین حضورش در سینما بازی در فیلم «گردباد زندگی» (نظام فاطمی، 1347) بود. برخی دیگر از فیلم‌های او در دهه 1350 عبارتند از: «کاکو»، «تپلی» (رضا میرلوحی)، «علی کنکوری» (مسعود اسداللهی)، «ممل آمریکائی» (شاپور قریب) و «گوزن‌ها» (مسعود کیمیایی).

ماندگارترین نقش آفرینی گرجی در سال‌های اخیر، بازی کوتاه ولی به یادماندنی‌اش در نقش باغبان در فیلم زیبای «درخت گلابی» (داریوش مهرجویی، 1376) بود. او در 17 فروردین 1379 به دلیل بیماری ریوی درگذشت.

نعمت‌الله گرجی و محمدعلی فردین، با هم در فاصله یک روز از دنیا رفتند.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت