پیمان شریعتی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و نویسنده

 معرفی/ بیوگرافی:

پیمان شریعتی (به انگلیسی: Peyman Shariati) هنرمند ایرانی، متولد سال 1351 است.

پیمان شریعتی فارغ‎التحصیل رشته‎ی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه “آزاد” است. آغاز فعالیت هنری وی در سال (1368) به عنوان بازیگر و آهنگساز در نمایش‎های مختلف در مرکز تئاتر تجربی دانشکده‎ی “هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران” و اداره‎ی برنامه‎های در حال نمایش وزارت ارشاد تهران بوده‎است.

آقای پیمان شریعتی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1351 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار پیمان شریعتی می‌توان به بازیگری در سریال کیف انگلیسی، سریال صید در پی صیاد و فیلم قرمز اشاره کرد.

پیمان شریعتی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1372 در 21 سالگی در فیلم آخرین شناسایی به کارگردانی علی شاه‌حاتمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کیف انگلیسی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پیمان شریعتی محسوب می‌شود، مخصوصا همکاری با هنرمندان باتجربه‌ای همچون فرزین اژدری، غلامرضا علی‌اکبری، محمدرضا ایران‌منش و شهرام پوراسد توانایی‌های بازیگریش را ارتقا بخشید.

پیمان شریعتی در سال 1378 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم پیمان شریعتی در این سال، بازیگری در سریال کیف انگلیسی به کارگردانی سید ضیاءالدین دری محسوب می‌شود.

پیمان شریعتی سال 1378 در 27 سالگی در سریال کیف انگلیسی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. شاید مهم‌ترین بخش بیوگرافی پیمان شریعتی بازی در سریال کیف انگلیسی بوده است. زندگی حرفه‌ای و بازیگری پیمان شریعتی را باید مدیون اعتماد سید ضیاءالدین دری باشیم. چرا که اگر سید ضیاءالدین دری به عنوان کارگردان به پیمان شریعتی برای بازیگری در سریالش اعتماد نکرده بود، شاید پیمان شریعتی مسیر سخت‌تری را باید برای دنیای بازیگری خود انتخاب می‌نمود. از پیمان شریعتی نقل قول شده است که برای بازی خود در سریال کیف انگلیسی و همکاریش با سید ضیاءالدین دری به‌عنوان کارگردان ابراز رضایت کرده است. پیمان شریعتی توانست با بازی در سریال کیف انگلیسی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند، مخصوصا همکاری در کنار بازیگران نظیر لیلا حاتمی، علی مصفا، محمدرضا شریفی‌نیا و سیروس گرجستانی توانست سطح بازیگریش را متحول کند.

پیمان شریعتی علاوه‌بر سریال کیف انگلیسی، سال 1375 در 24 سالگی در سریال صید در پی صیاد نیز بازی کرده است. پیمان شریعتی نکات خوبی از سیدصادق هاتفی کارگردان سریال صید در پی صیاد آموخت و تجربه ارزشمندی از بازی در کنار هنرمندانی چون ولی شیراندامی، سیدصادق هاتفی، محمد شیری و عباس وفایی بدست آورد.

پیمان شریعتی سال 1372 در 21 سالگی برای فیلم آخرین شناسایی به کارگردانی علی شاه‌حاتمی‌توانست در 12مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی پیمان شریعتی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. پیمان شریعتی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 62% آثار وی سینمایی و 38% آثارش تلویزیونی است. در واقع پیمان شریعتی از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 5 اثر در سینما با نام‌های فیلم سایه روشن، فیلم لوکوموتیوران، فیلم قرمز، فیلم فرار مرگبار و فیلم آخرین شناسایی به ایفای نقش پرداخته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال بهار عشق، سریال کیف انگلیسی و سریال صید در پی صیاد بازی کرده است.

همچنین پیمان شریعتی به زبان فارسی و به مهارت رانندگی مسلط است.

در مجموع در کارنامه 46 ساله و بیوگرافی پیمان شریعتی آثار مهمی وجود دارد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت