جعفر بزرگی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، خواننده و…

 معرفی/ بیوگرافی:

جعفر بزرگی (به انگلیسی: Jafar Bozorgi) هنرمند ایرانی، زادهٔ 13 اردیبهشت 1296 در تهران و درگذشتهٔ 5 اَمرداد 1385 تهران بود.

زنده یاد جعفربزرگی برادر قدرت الله بزرگی کارگردان قبل ازانقلاب که بعدازانقلاب هم چند فیلم ساخت می‌باشد

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان هدایت و دارالفنون گذراند. سینما سبب علاقه‌مندی وی به هنر شد. با گوش‌کردن به صفحات
مختلف گرامافونی که پدر او برای او خریده بود به استعداد درونی که همان صدای خوشش بود، پی برد. در سینما سپه فعالیت هنری تئاتری و سینمایی خود را ادامه داد و با افتتاح رادیو ژاندارمری و رادیو شهربانی با حسین شهبازیان، فعالیت هنری خود را در این مراکز ادامه داد. بزرگی کنسرت‌هائی هم به همراهی حسینعلی وزیری‌تبار و یوسفی در تئاتر تهران اجراء کرد و صفحاتی از خود باقی گذاشت. با افتتاح رادیو اصفهان، برای فعالیت در آن رادیو به ا صفهان رفت.

این پیشکسوت که در برنامه‌های کودک و نوجوان در قالب ترکیبی و نمایشی شبکه‌های سراسری و جام جم نیز فعال بود و اول تیر ماه 1385 با حضور در برنامهٔ رنگین‌کمان شبکهٔ تهران از خاطرات خود در برنامه‌های کودک سخن گفت.

آقای جعفر بزرگی در تاریخ 5 اَمرداد 1385 در 89 سالگی به دلیل عارضه قلبی و کهولت سن درگذشت. پیکر او در 6 اَمرداد 1385 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت