رامین جوادی

 تخصص/مهارت:

تهیه‌کننده، آهنگساز موسیقی‌های فیلم و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

رامین جوادی (به انگلیسی: Ramin Djawadi) هنرمند آلمانی ایرانی تبار ، متولد 1353 در دویسبورگ آلمان است.

پدر او یک مهاجر ایرانی و مادرش آلمانی است. در آمریکا به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت. بعد از پایان تحصیلات، شروع به نوازندگی در یک گروه موسیقی در بوستن کرد و پس‌از آن با هانس زیمر مشغول به کار شد. جوادی بیشتر به خاطر دریافت جایزه گرمی بهترین موسیقی متن برای فیلم مرد آهنین (2008) مارول و سری تلویزیونی محبوب اچ‌بی‌او تحت عنوان بازی تاج و تخت شهره است که موسیقی متن تمام قسمت‌های این سریال را نوشته. از دیگر کارهای مشهور وی می‌توان از حاشیه اقیانوس آرام، وارکرافت و سریال‌های تلویزیونی همچون فرار از زندان، مظنون و دنیای غرب نام برد.

زندگی‌نامه
آقای جوادی بابت ساخت موسیقی‌های مکمل، ارکستراسیون و دستیاری هانس زیمر در فیلم‌هایی مانند بتمن آغاز می‌کند و دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه شهرت دارد. او به عنوان آهنگساز فیلم‌های تیغه: سه گانگی، از غبار بپرس، فصل شکار، آقای بروکز و متولدنشده فعالیت کرده‌است. جوادی و پل وستربرگ به خاطر آهنگسازی برای فصل آغازی مشترکاً برندهٔ بیست و دومین دورهٔ جایزه موسیقی فیلم و تلویزیون انجمن آهنگسازان، پدیدآوران و ناشران آمریکا شدند.

جوادی همچنین برای مجموعه‌های تلویزیون زیادی آهنگسازی کرده‌است. از آن جمله می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی آستانه، تیغ: مجموعه، فلش فوروارد، فرار از زندان و سلاطین فرار اشاره کرد. وی برای مورد، در سال 2006 نامزد جایزه امی «برجسته‌ترین موسیقی زمینه اصلی» شد. جوادی موسیقی متن مجموعهٔ تلویزیونی مرد آهنین که در 2 مه 2008 پخش شد نیز ساخته‌است. همچنین وی ساخت موسیقی متن سریال بازی تاج و تخت که در سال 2011 پخش شد را نیز بر عهده داشته‌است. وی هم‌اکنون مشغول ساخت آهنگ سریال مظنون می‌باشد.

در 3 سپتامبر 2007 جوادی آلبومی از قطعات موسیقی مجموعهٔ تلویزیونی فرار از زندان را منتشر کرد. وی همچنین آهنگ سازی فیلم معروف نجات جسیکا لینچ را هم که در سال2003 که بر اساس زندگی سرباز شهیر آمریکایی جسیکا لینچ ساخته شد برعهده داشته‌است .

• اینستاگرام:
ramindjawadi_official

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• وبسایت:
صفحه در imdb

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت