بهارک صالح نیا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

بهارک صالح نیا (به انگلیسی: Baharak Salehniya) هنرمند ایرانی، زادهٔ 1364 در تهران است.

خانم بهارک صالح نیا پس از مهاجرت از ایران در شبکه جم در ترکیه مشغول به کار بوده است. وی در پروژهٔ سینمایی تاریخی یتیم‌خانهٔ ایران یکی از نقش‌های مکمل فیلم را بازی کرد. البته به علت بالا بودن زمان فیلم و کشف حجاب وی در خارج از ایران، نقش وی در مونتاژ حذف شد. وی مدت کوتاهی در کلاس‌های حمید سمندریان شرکت داشت اما اغلب فعالیت‌هایش در ایفای نقش‌های آثار تلویزیونی بوده‌است. وی بازیگری را با سریال «بی‌صدا فریاد کن» ساخته مهدی فخیم‌زاده با ایفای نقش افسر نیروی انتظامی آغاز کرد و در ادامه بیشتر در تله فیلمهای مختلف ظاهر شد. از جمله کارگردانانی که صالح‌نیا در چند تله فیلم با او همکاری داشت سعید ابراهیمی‌فر بود. تله فیلمهای «پیوند» و «شب سال نو» و اپیزود «شب بارانی» از مجموعه تلویزیونی «یک لحظه دیرتر» از جمله ساخته‌های ابراهیمی فر بوده‌اند که بهارک صالح نیا در آن‌ها ایفای نقش داشته‌است. او در کنار فعالیت‌های تصویری، فعالیت‌هایی در تئاتر هم داشت و با گروه‌هایی چون «پارکینگ» و «نیل» همکاری کرده‌است.

وی در فیلم محمد رسول‌الله، نقشی کوتاه ایفا کرده‌است. صالح‌نیا در این فیلم نقش «ثوبیه» کنیز همسر ابولهب را ایفا کرده بود؛ کنیزی که طی اتفاقاتی به دایگی پیامبر می‌رسد اما ابولهب اجازه نمی‌دهد وی به پیامبر شیر دهد.

صالح‌نیا پس از سفر به ترکیه در مورد فیلم محمد رسول‌الله گفت:
زمانی که جلوی دوربین قرار می‌گرفتم یک حس بسیار خوب داشتم. در حقیقت انگار من نبودم و ثویبه به من برای بازی در این فیلم تزریق شده بود. حتی زمانی هم که فیلم را می‌دیدم حس می‌کردم این زنی که نقش آن را در این فیلم بازی کردم من نیستم و شخصیتی جدای از من بود.

فعالیت با شبکه جم
وی در بابت ترک سینمای ایران و انتخاب شبکه جم گفت:
سلام … یک دفاعیه قبل از قضاوت … حدود ده سال سعی کردم کاری رو که عاشقشم یاد بگیرم، راه درست رو برم تا بتونم سرم رو بالا بگیرم وبگم من چیزیم که برای بهش رسیدن تلاش کردم… الان سی ساله‌ام و بنظرم از اینجا به بعد زندگی کمی عجله می‌کنه پس برای رسیدن به رویاهام که حق مسلمم هستن کمی باید عجله کنم …. نخواستم در حسرت فرصت‌هایی بمونم که بهم داده نشدن یا شاید هیچ وقت داده نشن … پس راه دیگه‌ای رو انتخاب کردم که حداقل از امروزش مطمئنم و آدمهایی هستن که به وجودم و هنری که سعی کردم یاد بگیرم احترام می‌گذارن …

صالح‌نیا دربارهٔ کشف حجابش گفته‌است:
این یک کشف حجاب نیست … این یک کشف دیر هنگام استعدادیست که تا امروز آنطور که باید دیده نشده …. ممنونم از کسانی که باورم دارن و شمایی که درک می‌کنید. من هنوز چارچوب همیشگی خودم را دارم …

• اینستاگرام:
baharak_salehniya

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• وبسایت:
baharaksalehniya.com

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت