آهو خردمند

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مترجم

 معرفی/ بیوگرافی:

آهو خردمند (به انگلیسی: Ahoo Kheradmand) هنرمند ایرانی، متولد 1329 در تهران است.

زندگی‌نامه
خانم آهو خردمند سال 1329 در تهران بدنیا آمد. وی خواهر کوچکتر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد. خردمند فعالیت هنری خود را از سال 1347 با حضور در صحنه در نمایش‌های «خسرو و شیرین»، «افول» و «لبخند باشکوه آقای گیل» و فعالیت خود در تلویزیون را از سال 1351 با مجموعه «آدم و حوا» آغاز کرد. از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی او در این دوره می‌توان به «گذر خلیل ده‌مرده»، «طلاق» و «در گذر عاشقی» اشاره کرد. خردمند همچنین فعالیت در سینما را از سال 1352 با فیلم «پسر ایران از مادرش بی‌خبر است» ساخته فریدون رهنما شروع کرد اما تا پیش از پیروزی انقلاب در فیلم دیگری ایفای نقش نکرد. خردمند در سال 1363 ایران را ترک کرد و نزدیک به دو دهه در آمریکا و کانادا اقامت داشت. او در این سال‌ها در چند نمایش و مجموعه تلویزیونی حضور یافت. وی در سال 1381 به ایران بازگشت و فعالیت هنری‌اش را پی گرفت.
کمتر کسی میداند که آهنگ «آهو خانم» با صدای خواننده مطرح قبل و پس از انقلاب « مارتیک»، در وصف خانم آهو خردمند و با همکاری همسر فقید وی استاد « محمود استاد محمد » است.

• اینستاگرام:
ahookheradmand

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود