رضا داوودنژاد

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا داوودنژاد (به انگلیسی: Reza Davood Nejad) هنرمند ایرانی، زاده 1359 در تهران است.
آقای رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما است.
رضا داوودنژاد یک خواهر بزرگتر به نام زهرا و یک برادر کوچکتر به نام علی دارد. او مدرک دیپلم انسانی دارد. رضا داوودنژاد فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم‌های پدرش علیرضا داوود نژاد تجربه کرد. همسر داوود نژاد غزل بدیعی خواهر بازیگر سرشناس عسل بدیعی است.
«بی پناه» (1365)، نخستین فیلم سینمایی رضا داوودنژادست. «مصائب شیرین»، نام رضا داوودنژاد را بر سر زبان‌ها انداخت و نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و دعوت برای حضور در جشنواره سینمایی فوکوئوکای ژاپن را برای رضا داوودنژاد به ارمغان آورد.
«بچه‌های بد»، حضور مؤثر رضا داوودنژاد را در فیلم‌های پدرش به دنبال داشت. رضا داوودنژاد در این فیلم، فیلمنامه نویس، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز بود. در «بانوی کوچک» (مهدی صباغ زاده) رضا داوودنژاد به عنوان بازیگری پول ساز به بدنهٔ حرفه‌ای سینمای کشور معرفی شد و در مستند «روزگار ما» ساختهٔ رخشان بنی اعتماد، رضا داوودنژاد حضور در عرصه‌های روشنفکرانهٔ سینمای ایران را تجربه کرد. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی گوشه‌ای دیگر از دغدغه‌های هنری رضا داوودنژاد است.
«چراغ جادو» نخستین و بازی در مجموعهٔ سی قسمتی «پشت کنکوری‌ها» به کارگردانی پریسا بخت آور دومین تجربه رضا داوودنژاد در این زمینه است. رضا داوودنژاد در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه سینمای ایران بوده است.
همه چیز از همان بدو کودکی با پدرش شروع شد. از فیلم بی پناه در سن 6 سالگی و سال‌ها دوری از سینما و دوازده سال بعد با مصائب شیرین باز هم با پدر. دو سال بعد علی‌رغم بازیگری با نگارش فیلمنامه اولیه بچه‌های بد به جرگه فیلمنامه نویسان هم پیوست و حالا می‌خواهد تک و تنها و بدون حمایت پدر آینده درخشانی برای خود رغم بزند.

• اینستاگرام:
rezadavoodnejad

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت