مهناز انصاریان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده

 معرفی/ بیوگرافی:

مهناز انصاریان (به انگلیسی: Mahnaz Ansarian) هنرمند ایرانی، زادهٔ 1354 در تهران است.

مهناز انصاریان بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهناز انصاریان می‌توان به بازیگری در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا، سریال پس از باران و سریال مادر اشاره کرد.

خانم مهناز انصاریان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1365 در فیلم کلید به کارگردانی ابراهیم فروزش بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مرگ تدریجی یک رؤیا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهناز انصاریان محسوب می‌شود، مخصوصا همکاری با هنرمندان باتجربه‌ای همچون امیرمحمد پورحسن، عماد طاهری، فاطمه آساره و منیژه پورحسن توانایی‌های بازیگریش را ارتقا بخشید.

مهناز انصاریان در سال 1387 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مهناز انصاریان در این سال، بازیگری در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا به کارگردانی فریدون جیرانی محسوب می‌شود.

مهناز انصاریان سال 1387 سریال مرگ تدریجی یک رؤیا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. شاید مهم‌ترین بخش بیوگرافی مهناز انصاریان بازی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا بوده است. زندگی حرفه‌ای و بازیگری مهناز انصاریان را باید مدیون اعتماد فریدون جیرانی باشیم. چرا که اگر فریدون جیرانی به عنوان کارگردان به مهناز انصاریان برای بازیگری در سریالش اعتماد نکرده بود، شاید مهناز انصاریان مسیر سخت‌تری را باید برای دنیای بازیگری خود انتخاب می‌نمود. از مهناز انصاریان نقل قول شده است که برای بازی خود در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا و همکاریش با فریدون جیرانی به‌عنوان کارگردان ابراز رضایت کرده است. مهناز انصاریان توانست با بازی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند، مخصوصا همکاری در کنار بازیگران نظیر دانیال حکیمی، پوراندخت مهیمن، سامیه لک و ستاره اسکندری توانست سطح بازیگریش را متحول کند.

مهناز انصاریان علاوه‌بر سریال مرگ تدریجی یک رؤیا، سال 1379 در سریال پس از باران نیز بازی کرده است. مهناز انصاریان نکات خوبی از سعید سلطانی کارگردان سریال پس از باران آموخت و تجربه ارزشمندی از بازی در کنار هنرمندانی چون محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بدست آورد.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مهناز انصاریان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مهناز انصاریان را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 55% آثار وی سینمایی و 45% آثارش تلویزیونی است. در واقع مهناز انصاریان از مجموع 9 اثری که در کارنامه دارد، در 5 اثر در سینما با نام‌های فیلم قصه پریا، فیلم میکس، فیلم می‌خواهم زنده بمانم، فیلم شهر خاکستری و فیلم کلید به ایفای نقش پرداخته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال مرگ تدریجی یک رؤیا، سریال پس از باران، سریال مادر و سریال فیل در تاریکی بازی کرده است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت