فردوس کاویانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

فردوس کاویانی (به انگلیسی: Ferdous Kaviani) هنرمند ایرانی، زاده 3 مهر 1320 در کرمان و درگذشته ۹ مهر ۱۴۰۲ در تهران است.

آقای کاویانی همچنین در رشته شیمی در برلین تحصیل می‌کرد که آن را نیمه کاره رها کرد، بازی در تئاتر را از سال 1340 آغاز کرد و بازی در سینما را از سال 1351 با فیلم «تجاوز» به کارگردانی «حمید مصداقی» شروع کرد.
از معروفترین فیلم‌های او می‌توان به شهر قصه، اجاره‌نشین‌ها، بانو، میکس، سگ‌کشی و سریال‌های همسران و آژانس دوستی اشاره کرد.
او آخرین اثر هنری اش را در سال 1393 اجرا کرد. گفته می‌شود که فردوس کاویانی زرتشتی است.

فردوس کاویانی در ۹ مهر ۱۴۰۲ در منزلش در تهران در سن 82 سالگی درگذشت. گفته می‌شود که او در سال‌های پایانی زندگی خود مبتلا به بیماری پارکینسون بوده‌است. مراسم خاکسپاری وی در ۱۱ مهر ۱۴۰۲ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد و جسد او در آرامگاه زرتشتیان تهران دفن شد.

محمدرضا شهبازی، مجری پرحاشیه تلویزیون در ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فردوس کاویانی درگذشت. خدا رحمتش کنه. زردتشتی بود، اما ان‌شاالله بخاطر لحظات خوشی که برای ما ساخت، امیرالمومنین با روی گشاده ازش استقبال کنه که فرمود و من یمت یرنی».‌ این نوشته او با واکنش منفی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت