کاظم افرندنیا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

کاظم افرندنیا (به انگلیسی: Kazem Afrandnia) هنرمند ایرانی، متولد 1395 و درگذشته 1324 بود.

زندگی
آقای کاظم افرندنیا دوران دبستان را در شهرستان گلپایگان – دبستان امین – سپری کرد و از کودکی شیفته مثنوی مولوی بود و ابیات موسی و شبان را در مدرسه با صدای خوش می‌خواند. کاظم افرندنیا متولد نائین بود و در هنرستان هنرهای زیبا تحصیل کرد. وی بازیگری را در سال 1353 با بازی در فیلم «ناجورها» به کارگردانی سعید مُطلبی آغاز کرد و در بیش از صد فیلم و سریال، از جمله سردار جنگل و کفش‌های میرزا نوروز و کانی مانگا و سگ‌کشی، نقش بازی کرد. آخرین ایفای نقش وی در سریال معمای شاه بود. کاظم افرندنیا در گفتگویی گفته بود: «من 50 سال در بازیگری بودم و الان به فراموشی سپرده شده‌ام. کار ما این شده که صندلی را جلوی در بگذاریم و منتظر باشیم تا فرشته مرگ ما را با خودش ببرد»

درگذشت
کاظم افرندنیا در شب 1 بهمن 1395، در منزلش دچار سردرد و سپس خونریزی و سکته مغزی شد و به بیمارستان منتقل شد. وی پس از سه عمل جراحی مغزی تا زمان مرگ در کما فرورفته بود. افرندنیا سرانجام در صبح روز شنبه 9 بهمن 1395 پس از نه روز فرورفتن در کمای مغزی در سن 71 سالگی درگذشت.
تشییع پیکر این بازیگر روز سه شنبه 12 بهمن 1395 از مقابل خانه سینما برگزار شد.
پیکر کاظم افرندنیا سرانجام در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود