ویشکا آسایش

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، طراح صحنه و لباس

 معرفی/ بیوگرافی:

ویشکا آسایش (به انگلیسی: Vishka Asayesh) هنرمند ایرانی، متولد 16 آبان 1349 در تهران است.

خانم ویشکا آسایش فارغ التحصیل لیسانس طراحی صحنه و لباس از دانشگاه لندن می‌باشد. وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز برجسته ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. با بازی در نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) به شهرت رسید. سپس در نقش یک عروسک در فیلم «ساحره» توانایی‌های اش را به رخ همگان کشید و موافق و مخالفان زیادی پیدا کرد و بازی‌های موفق او در دو فیلم «عشق + 2» و «بلوغ» او را به عنوان بازیگری آگاه معرفی کرد.

بازی او که در فیلم «مسافر ری» در نسخه به نمایش درآمده در اکران عمومی بسیار لطمه خورد، متفاوت‌ترین نقش سینمایی او به حساب می‌آید. او طراحی صحنه را هم برای اولین بار در فیلم «دنیا» تجربه کرد. بازی وی در سریال «مختارنامه» و در نقش جعده، همسر امام حسن، تکراری است بر نقش قطام در سریال امام علی که ویشکا آسایش آن را به خوبی ایفا نمود. او در سال 1389 برای بازی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» سیمرغ بهتربن بازیگر زن را از جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دریافت کرد.

ازدواج
ویشکا آسایش در سال 1379 با رضا قبادی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر به نام گیو (Gueeve) می‌باشد.

• اینستاگرام:
vishka.asayesh

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت