نگار جواهریان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، مترجم

 معرفی/ بیوگرافی:

نگار جواهریان (به انگلیسی: Negar Javaherian) هنرمند ایرانی، متولد 22 دی 1361 در تهران است.

نگار جواهریان در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد. وی در چهاردهمین جشن خانه سینما نیز برای فیلم طلا و مس تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد. وی در دوبلهٔ فارسیِ فیلم کمپ ایکس ری (2014) به جای کریستین استوارت حرف زده‌است.

خانم نگار جواهریان، بازیگر تئا‌تر و سینما، بازیگری را از سن 14-13 سالگی یعنی از زمانی که به مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان می‌رود، آغاز می‌کند و هنگامی که در سال 1377 به روی سن تئا‌تر شهر می‌رود، به صورت جدی وارد حرفه تئا‌تر می‌شود. سپس در رشته طراحی صحنه دانشگاه هنر و معماری، تحصیلات خود را ادامه می‌دهد.

جواهریان اولین بار در سریال ” این راهش نیست” دیده شد ولی نه خود سریال و نه نقش نگار جواهریان در یادها نماند. اندکی بعد نگار جواهریان نقش کوتاهی در فیلم “من ترانه پانزده سال دارم” ساخته رسول صدرعاملی در سال 1380 بازی کرد و با این فیلم به طور جدی وارد عرصه سینما شد.

جواهریان در سال 1382 در فیلم سینمایی “قدمگاه” به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور به ایفای نقش پرداخت، پس از آن در فیلم‌هایی چون “چند تار مو” به کارگردانی ایرج کریمی، “خوابگاه دختران” به کارگردانی محمد حسین لطیفی، “پا برهنه در بهشت” به کارگردانی بهرام توکلی، “نسل جادویی” به کارگردانی ایرج کریمی، “جعبه موسیقی” به کارگردانی فرزاد موتمن، “صد سال به این سال ها” به کارگردانی سامان مقدم، “تنها دوباره زندگی می‌کنیم” به کارگردانی بهزاد بهزادی، “کتاب قانون” به کارگرانی مازیار میری، “شبانه روز” به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، “طلا و مس” به کارگردانی همایون اسعدیان، “هیچ” به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، “یه حبه قند” به کارگردانی رضا میرکریمی، “اینجا بدون من” به کارگردانی بهرام توکلی، “بی خود و بی جهت” به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، “آشغال‌های دوست داشتنی” به کارگردانی محسن امیر یوسفی، “حوض نقاشی” به کارگردانی مازیار میری و “ملبورن” به کارگردانی نیما جاویدی به ایفای نقش پرداخته است.

نگار جواهریان در سال 1388 برای بازی در فیلم سینمایی “طلا ومس” به کارگردانی همایون اسعدیان توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند. وی همچنین در چهاردهمین جشن خانه سینما نیز برای فیلم “طلا و مس” تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.

جواهریان علاوه بر بازیگری در زمینه خبرنگاری نیز فعالیت می‌کند و در سوابق کاری خود ترجمه نمایشنامه «خیانت» هارولد پینتر را با همکاری تینوش نظم‌جو را دارد.

• اینستاگرام:
negarjavaheriian

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• وبسایت:
negarjavaherian.com

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت