میترا حجار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، موسیقی

 معرفی/ بیوگرافی:

میترا حجار (به انگلیسی: Mitra Hajjar) هنرمند ایرانی، زاده 15 بهمن 1356 در مشهد است.

خانم حجار بازیگری را از سال 1376 با حضور در نقشی کوتاه در فیلم «غریبانه» ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه «پلیس جوان» به کارگردانی سیروس مقدم است. از دیگر کارهای او حضور در نمایش‌هایی چون «هملت» و «دایی وانیا» است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت. همچنین در زمینه موسیقی نیز فعالیت داشته است. وی با پدرام پوراکبری خواننده و بازیگر نوجوان همکاری داشته‌است.حجار در سال 82 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود. میترا حجار در حال حاضر در ایران است و به نظر می‌رسد خواهان ادامه فعالیت هنری خود در ایران باشد.

میترا حجار دوره دو ساله کارگردانی را در کلاس‌های بزرگمهر رفیعا گذراند. او نخستین بار با بازی در نقش دوم در فیلم غریبانه به سینما آمد. اما در فیلم فریاد خوب ظاهر شد و برای بازی در فیلم متولد ماه مهر از هجدهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

میترا حجار در سال 1382 فیلم صورتی (فریدون جیرانی، 1381) را بر پرده سینماها داشت. بازی متفاوت او در این فیلم نامزدی بهترین بازیگر زن را از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد.

حجار تجربه حضور در تلویزیون را نیز دارد که قابل اشاره‌ترین آن بازی در مجموعه «پلیس جوان» است. از دیگر کارهای او حضور در نمایش‌هایی چون «هملت» و ‌«دایی وانیا» است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت.

• اینستاگرام:
mitra.hajjar

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت