مهدی سلطانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مهدی سلطانی سروستانی (به انگلیسی: Mehdi Soltani) هنرمند ایرانی، زاده 1350 در شیراز است.

آقای مهدی سلطانی (مهدی سلطانی سروستانی) دارای لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1376، فوق لیسانس کارگردانی از دانشکدۀ‌ سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال 1378، دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون ‏‏Avignon ‏فرانسه در سال 1387 می‌باشد. وی عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ‏است.

مهدی سلطانی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد عرصه نمایش شد. اولین کار حرفه‌ای اش در عرصه نمایش، “چند و چون به چاه رفتن چوپان” نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت.

مهدی سلطانی در دهه هفتاد نقش‌های کوتاهی در سریال “کارآگاه” و “محاکمه” حسن هدایت داشته و با این کارگردان سینما را هم تجربه کرده است. اما عمده فعالیت‌های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می‌شود. سلطانی بیش از 25 نمایش بازی کرده است و همچنین تجربه کارگردانی در نمایش “خانۀ عروسک” و نمایش “چیزی یادم نمی‌آید” را در کارنامه هنری خود دارد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت