مهران رنجبر

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مهران رنجبر (به انگلیسی: Mehran Ranjbar) هنرمند ایرانی، زاده 1361 در خرم‌آباد استان لرستان است.

آقای مهران رنجبر، بازیگری را در سال 1375 با نمایش «جنگ کور» بهروز غریب پور شروع کرد و در سال 1379-1380 با ورود به دانشگاه در رشته ادبیات دراماتیک، به صورت حرفه‌ای در سالن‌های تئاتر شهر، تالار مولوی، خانه نمایش اداره تئاتر و فرهنگسرای نیاوران بازیگری را ادامه داد.

مهران رنجبر، در جشن بازیگر خانه تئاتر که 10 نفر، به عنوان برترین بازیگران تئاتر سال 1388، در اردیبهشت ماه 1389 انتخاب شدند به داوری حمید سمندریان و احمد دامود، کاندید شد. از کارگردانان برجستهٔ تئاتری که مهران رنجبر به عنوان بازیگر نقش اصلی، با آن‌ها همکاری کرده می‌توان به شهلا میربختیار و دکتر محمد رضا خاکی اشاره کرد.

مهران رنجیر بازیگری حرفه‌ای را برای دوربین از سال 85 در فیلم «شیفت شب» به کارگردانی مجتبی قدم شاه و در سال 88 در فیلم «ییتوک» به کارگردانی مجید توکلی و تصویر برداری کوهیار کلاری شروع کرد.

مهران رنجبر، اولین سریال تلویزیونی خود را به عنوان یکی از کاراکتر‌های محوری به نام کامبیز به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی مجبد مولایی در اَمرداد ماه 1388 آغاز کرد که این سریال 9 ماه به طول انجامید و پخش آن در شبکه سوم سیما با نام تاوان از خرداد ماه 1389 شروع شده است.

• اینستاگرام:
mehranranjbar7

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت