مرجانه گلچین

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور

 معرفی/ بیوگرافی:

مرجانه دلدار گلچین (به انگلیسی: Marjaneh Golchin) هنرمند ایرانی، زاده 2 اسفند 1347 در رشت است.

خانم مرجانه گلچین خواهر منیژه دلدار گلچین (بازیگر سینما) و دختر عموی نادیا گلچین (بازیگر سینما) است. در سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از چهار سال در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد و پس از آن به تشویق خواهرش منیژه که خود در آن زمان بازیگر بود بر روی صحنهٔ تئاتر رفت. بعد از چندی به عضویت گروه تئاتر ملی به سرپرستی آقای هاتفی درآمد و به اتفاق گروه به خارج از کشور اعزام شد. سپس پیشنهاد بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «آئینه» را پذیرفت و بعد از پایان این مجموعه در چند سریال پی در پی حاضر شد و در سینما نیز به عنوان بازیگر فعال حضور پیدا کرد.

وی در نیمه دوم دهه شصت بازیگر معروف و مشهور سریالهای تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد. مرجانه گلچین از سال 1368 و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی «ازدواج پر ماجرا»، تا سال 1385 از تلویزیون دور بود. بالاخره بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی «زیرزمین» به تلویزیون بازگشت. او در دهه 70 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد. بالاخره بعد از مدت‌ها رضا عطاران با سریال «بزنگاه» این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند.

شاید بازی او در فیلم‌های «شب بیست و نهم» و «چشم هایم برای تو» در ذهن مخاطب عام مانده باشد. او در سالهای 74 و 75 و بخصوص با بازی در فیلم «کریم آتشی» ضعیف‌ترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.

• اینستاگرام:
marjanegolchin

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت