لونا شاد (مه‌نور شادزی)

Luna Shad

لونا شاد (مه‌نور شادزی)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، گوینده، عکاس

 معرفی/ بیوگرافی:

مه‌نور شادزی با نام هنری لونا شاد (به انگلیسی: Luna Shad) هنرمند فرانسوی ایرانی، زادهٔ 25 اَمرداد 1351 در اصفهان است.

زندگی
خانم لونا شاد در سال 1363 در 12 سالگی ایران را ترک کرد و به همراه خانواده‌اش به فرانسه رفت. او پس از گذراندن دوره دبیرستان در رشته فلسفه، در رشته بازرگانی بین‌المللی در پاریس تحصیل کرد و برای سه سال در بخش بورس سهام در بانکی فرانسوی کار کرد. در 28 سالگی پس از گذراندن یک دوره کلاس خصوصی یک ساله در زمینه تئاتر به این رشته روی آورد.
وی سپس به عنوان مجری و برنامه‌ساز به شبکه تلویزیونی بخش فارسی صدای آمریکا پیوست و در تهیه برنامه‌های مختلفی از جمله مجله هفتگی فصل دیگر مشارکت داشت. وی مدتی طولانی مجری برنامه شباهنگ بود.
در سال 1387 خبر ازدواج آرش سبحانی و لونا شاد منتشر شد، آرش سبحانی دربارهٔ ازدواجش با لونا شاد می‌گوید: «مدتی است که من و لونا نامزد هستیم و با هم زندگی می‌کنیم. فعلاً هم در حال تهیه مقدمات ازدواج‌مان هستیم، که به زودی انجام خواهد شد.»آرش سبحانی هم چنین در اسفند 1388 ترانه‌ای به نام «شبانه» و با صدای لونا شاد را آهنگسازی کرد.

دوران سینما
لونا در فیلم فریاد مورچه‌های محسن مخملباف بازیگر نقش اول زن بود. برخی صحنه‌های فیلم که تصاویر برهنه وی را نشان می‌داد تا مدتها مورد بحث و جدل در وبگاه‌های مختلف بود. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها در یکی از صحنه‌های فیلم برهنه بوده است.

• اینستاگرام:
luna_shad

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت