محمد علی ورشوچی

MohammadAli Varshochi

محمد علی ورشوچی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد علی ورشوچی (به انگلیسی: MohammadAli Varshochi) هنرمند ایرانی، 1304 در تهران و درگذشته 9 فروردین 1390 در تهران بود.

زندگینامه حرفه‌ای
آغاز فعالیت هنری آقای محمد علی ورشوچی از تئاتر مدرسه (کلاس چهارم) بود. فعالیت حرفه‌ای وی از تئاتر مینا آغاز شد. او با همکاری دوستش نعمت‌الله گرجی یک گروه تئاتر تأسیس نمود و با این گروه به شهرهای مختلف سفر کرد و به اجرای نمایش پرداخت. بعدها به دعوت احمد رحیمی به تئاتر جامعه باربد رفت و بیست سال در آنجا فعالیت نمود. او بعدها به سینما و تلویزیون نیز راه یافت.
بازی نقش آسپیران غیاث آبادی در دایی‌جان ناپلئون یکی از بیاد ماندنی‌ترین نقش‌های وی است.او به علت شباهت زیادی که به مسعود جعفری(داشمون نیلوفر) داشت مدتی دچار افسردگی شد
آخرین کار ورشوچی احتمالاً تئاتر چنگال در چنگال بود. ورشوچی از سال 82 عملاً از صحنه دور بوده‌است. او تا پیش از مرگ به عنوان نماینده پیشکسوت‌های تئاتر و تلویزیون شناخته می‌شد.

درگذشت
آقای ورشوچی بعد از ظهر به روز هشتم فروردین به علت شکستگی پا به بیمارستان پارس، تهران انتقال داده شد. ساعت چهار صبح روز سه‌شنبه نهم فروردین 1390 به دلیل کهولت سن در بیمارستان درگذشت

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت