محمدرضا شریفی نیا

Mohammad Reza Sharifinia

محمدرضا شریفی نیا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، بازیگردان، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

محمدرضا شریفی نیا (به انگلیسی: Mohammad Reza Sharifinia) هنرمند ایرانی، زاده 25 خرداد 1334 در خاتون آباد اصفهان است.

آقای محمدرضا شریفی نیا لیسانس تربیت بدنی است. محمدرضا شریفی نیا همسر سابق آزیتا حاجیان (بازیگر) و پدر مهراوه و ملیکا شریفی نیا (بازیگران) است.

شریفی نیا فراگیری تئاتر و بازی در نمایش‌ها را از اواسط دهه 1350 شروع کرده است و برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی در فیلم «اوینار» (شهرام اسدی) عرصه سینما را تجربه کرد. اما شاید با حضور در نقش استاد دانشگاه در فیلم «پری» (داریوش مهرجویی، 1373) بیشتر دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای 1370 تا 1372 مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع)» (داود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال 1375 مطرح و شناخته شد. پس از «پری»، «آدم برفی» (داود میرباقری، 1373) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد.

محمدرضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی سمت‌های دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم برعهده داشته است. او علاوه بر این‌ها بهترین انتخاب برای گزینش بازیگر برای فیلم‌های سینمایی است. او در بسیاری از فیلم‌ها انتخاب بازیگران را بر عهده دارد.

محمدرضا شریفی نیا بهترین بازی عمرش را در فیلم «دنیا» (منوچهر مصیری، 1381) ارائه داد. یک بازی قدرتمندانه از کسی که توانایی‌های بالقوه‌ای در ارائه نقش دارد. در سال 1386 تا اواسط اَمرداد، 6 فیلم «نقاب»، پارک وی»، «محاکمه»، «اخراجی ها»، «مهمان»، «نصف مال من نصف» مال تو» با بازی او روی پرده سینماهای تهران رفت و او را پرکارترین بازیگر نیم سال معرفی کردند.

• اینستاگرام:
mohamadrezasharifinia

• وبسایت:
sharifinia.ir

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت