علی طباطبایی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

علی طباطبایی (به انگلیسی: Ali Tabatabaei) هنرمند ، 2 آبان 1362 و 8 شهریور 1394 در تهران بود.

آقای سید علی طباطبایی پسر تهیه کننده سید کمال طباطبایی است و اولین کارش در “سالاد فصل” محصول سال 1383 به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی و نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی می‌باشد.

فعالیت بازیگری
اولین کار او بازی در سالاد فصل محصول سال 1383 به تهیه کنندگی پدرش سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی بود. او در سریال‌های «باجناغ‌ها» و ترانه مادری و آشپزباشی و قلب یخی و بچه‌های نسبتاً بد نیز بازی کرده بود. او در فیلم سینمایی «گور به گور شده» نیز به ایفای نقش پرداخت. از کارهای اخیر او، می‌توان به اسب سفید پادشاه اشاره کرد. سید علی طباطبایی بهار سال 1394 در فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» ساخته محمدحسین لطیفی نقش شخصیتی را ایفا می‌کرد که به علت تصادف کشته می‌شود.

مرگ
علی طباطبایی در یکشنبه شب «8 شهریور ماه 1394» به یکباره دچار حمله قلبی شد و چیزی نگذشت که به علت ایست قلبی در منزل پدرش (تهران) درگذشت. پیکر وی روز سه شنبه 10 شهریور 1394 از مقابل درب منزل وی با حضور مردم و هنرمندان تشییع شد و در قطعه 231 بهشت زهرا دفن شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت