عسل بدیعی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

عسل بدیعی (به انگلیسی: Asal Badiee) هنرمند ، زادهٔ 19 اردیبهشت 1356، تهران و درگذشتهٔ 12 فروردین 1392، تهران) بود.

خانم عسل بدیعی دارای لیسانس تغذیه از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و سه ترم از دوره نمایش را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده است. او همسر سابق فریبرز عرب نیا بود.

عسل بدیعی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم “بودن یا نبودن” به کارگردانی کیانوش عیاری در سال 1376 شروع کرد و با بازی در اولین فیلم سینمایی اش به شهرت رسید. عسل بدیعی در فیلم‌هایی چون «دست‌های آلوده» سیروس الوند، «هفت پرده» فرزاد مؤتمن، «از صمیم قلب» بهرام کاظمی، «شمعی در باد» پوران درخشنده، «پروانه‌ای در مه» محمدجواد کاسه‌ساز، «سربلند» سعید تهرانی و «روز هشتم» ایفای نقش کرده است.

مرگ
عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ابتدا بعد از ظهر روز دهم فروردین در منزلش دچار سردرد، حالت تهوع و افت فشار خون شدید می‌شود و گروه اورژانس برای کمک به بهبود وضعیت جسمانی این بازیگر اقدام‌هایی انجام می‌دهد، اما با وخیم شدن حال وی، ابتدا به بیمارستان بهمن و سپس بیمارستان کیان منتقل می‌شود. اما در نهایت با تشخیص احتمال مسمومیت دارویی و تشخیص ندادن علت درحالی که مسمومیت و اوردوز به هیچ وجه از علائم وی نبوده، شب یازدهم عسل بدیعی در بخش‌ای سی یو بیمارستان لقمان حکیم بستری می‌شود. سپس در بیمارستان لقمان ساعت 12 ظهر مرگ مغزی وی تایید شد و علت مرگ هم طی بررسی‌های اولیه پارگی عروق مغزی و به دنبال آن خونریزی مغزی مشخص شده است و ایست تنفسی وی در این وضعیت مزید برعلت شد و وی برای اهدای اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد.

عسل بدیعی طبق موافقت خانواده اش و طبق خواسته خودش برای اهدا اعضایش آن هم در جشن نفس، همهٔ نسوج و بافت‌های قابل اهدا و همهٔ اعضای داخلی از جمله کلیه، کبد، قلب و ریه اش اهدا شد. اهدای اعضای عسل بدیعی در حالی است که این بازیگر در سال 1376 با بازی در فیلم سینمایی “بودن یا نبودن” ساخته کیانوش عیاری (فیلمی که درباره دختری بود که نیاز به پیوند عضو داشت) به شهرت رسید.

نهایتا مراحل مختلف اهدای عضو عسل بدیعی صبح 15 فروردین‌ماه در بیمارستان مسیح دانشوری به پایان رسید و پیکر این بازیگر را از بیمارستان لقمان بیرون آوردند و سپس ساعت 9:30 صبح یکشنبه 18 فروردین ماه از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س) تشییع شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت