صبا کمالی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

صبا کمالی (به انگلیسی: Saba Kamali) هنرمند ، متولد بیست و چهارم آبان 1355‎ ساری مازندران است.

خانم صبا کمالی در سال 1378 مدرک لیسانس ادبیات نمایشی خود را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرد و همچنین دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد مدیریت اجرایی می‌باشد. آغاز فعالیت‌های او در تئاتر به سال 1376 و در تلویزیون به سال 1378 با بازی در مجموعه تلویزیونی “پس از باران” بر می‌گردد. همچنین وی در سال 1378 با فیلم “متولد ماه مهر” ساخته احمدرضا درویش، نخستین بار سینما را تجربه کرد. وی در سال 1377 جایزهٔ نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنوارهٔ تئاتر تهران برای بازی در نمایش “از عدمیت تا آدمیت” از آن خود کرد.

او در سال 1378 مدرک کارشناسی خود را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرد و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می‌باشد. آغاز فعالیت‌های او در تئاتر به سال 1376 و در تلویزیون به سال 1378 بر می‌گردد. همچنین وی در سال 78 با فیلم «متولد ماه مهر» ساخته احمدرضا درویش، نخستین بار سینما را تجربه کرد.
وی در 23 سالگی (1377) جایزهٔ نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنوارهٔ تئاتر تهران برای بازی در نمایش «از عدمیت تا آدمیت» بُرد.

صبا کمالی که یک هنرمند با سابقه درخشان است، بارها نسبت به فساد اخلاقی مافیای سینما و تلویزیون انتقاد داشته و دلیل اصلی دور شدن حضور برخی زنان هنرمند از عرصه هنر سینمای ایران همین موضوع می‌داند.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت