سحر جعفری جوزانی

Sahar Jafari Jozani

سحر جعفری جوزانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده، شاعر و…

 معرفی/ بیوگرافی:

سحر جعفری جوزانی (به انگلیسی: Sahar Jafari Jozani) هنرمند امریکایی ایرانی تبار، زاده 11 تیر 1357 در سانفرانسیسکو ایالات متحده امریکا است.

خانم سحر جعفری جوزانی، در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا متولد شد و تا سن 5 سالگی ساکن آنجا بود. او فرزند مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان) و فارغ التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است. او فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی پدرش در سال 1365 آغاز کرد. از به یادماندنی‌ترین کارهای او می‌توان به هفت ترانه در کنار بازیگرانی چون لعیا زنگنه، مینا جعفر زاده، شروین نجفیان و… اشاره کرد.

همچنین او در سال 1382 در سریال تلویزیونی طنز نقطه‌چین به کارگردانی مهران مدیری بازی کرد. وی در سال 1385 مجددا با مهران مدیری در سریال باغ مظفر همکاری کرد که ایفای نقش “فروغ” دختر “مظفر خان” در این سریال او را دوباره به چهره‌ای مطرح و محبوب تبدیل کرد. سحر جعفری جوزانی همچنین در سال 1378 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بلوغ شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت