رامین پرچمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان، نمایشنامه خوان

 معرفی/ بیوگرافی:

رامین پرچمی (به انگلیسی: Ramin Parchami) هنرمند ، زاده 27 شهریور 1352 در بندر کیاشهر رشت است.

تحصیلات
آقای رامین پرچمی کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

فعالیت‌ها
رامین پرچمی علاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی با عنوان راه حل بوده‌است. پرچمی فعالیت خود را با بازی در سریال در پناه تو و فیلم سینمایی ضیافت آغاز کرد. وی برای مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.
شهرت او به خاطر بازی در سریالهایی چون در پناه تو، پس از باران، همسایه‌ها، زیر آسمان شهر 3 و فیلمهایی چون ضیافت، اعتراض، تلفن، خاکستری، مهمان مامان، اخراجی‌های 2 است.

فعالیت
رامین پرچمی در اعتراضات جنبش سبز در 25 بهمن 1389 در تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و پس از چندین ماه تحمل زندان، در 28 اسفند 1390 موقتاً آزاد شد و جهت انجام کارهای اداری به تهران آمد. این خبر در آن زمان بنا به درخواست پرچمی رسانه‌ای نشد تا در مراحل اداری با مشکل مواجه نشود. سرانجام در تاریخ 8 اَمرداد 1391 با موافقت رامین پرچمی این خبر به رسانه‌های عمومی اطلاع داده شد. در 31 فروردین 1390 اعلام شد که پرچمی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، فیلمبرداری و اخلال در نظم عمومی از سوی شعبه 13 دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود