جعفر والی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان نمایش و فیلمنامه‌نویس

 معرفی/ بیوگرافی:

جعفر والی (به انگلیسی: Jafar Vaali) هنرمند ، متولد 1312 و درگذشته 27 آذر 1395 بود.

زندگی‌نامه
والی در سال 1312 در تهران چشم به جهان گشود. از دههٔ 1330 به طور حرفه‌ای کار نمایش را آغاز کرد. والی نخستین کسی بود که از بهرام بیضایی و غلامحسین ساعدی نمایش اجرا کرد. در سال‌های بعد بازیگری را آزمود و در فیلم‌های مهمّی مانند ناخدا خورشید نیز بازی کرده بود.

آقای جعفر والی که از روز 18 آذرماه 1395 به علت عارضه ریوی در بیمارستان تهران کلینیک بستری شده بود، پس از 9 روز بستری شدن، در ساعت 9 و 50 دقیقه صبح روز شنبه 27 آذر 1395 درگذشت. پیکر وی روز دوشنبه 29 آذر 1395 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا پس از تشییع در کنار داوود رشیدی به خاک سپرده شد.

در مراسم خاکسپاری او هنرمندانی مثل محمود دولت‌آبادی، جمشید مشایخی، سعید پورصمیمی، اکبر زنجانپور، ایرج راد و غیره حضور داشتند.

محمود دولت‌آبادی هم با خواندن شعری، گفت: «هیچ‌کس راجع به سال‌ها فترتی که والی و هنرمندان دچارش شدند، حرفی نمی‌زند و من هم حرفی نمی‌زنم.»

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت