اسماعیل داورفر

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

اسماعیل داورفر (به انگلیسی: Esmail Davarfar) هنرمند ، زاده 1311 خورشیدی در تهران – درگذشته 14 اردیبهشت 1387 بود.

از فیلم‌های مهمی که وی بازی کرد می‌توان به گاو ساخته داریوش مهرجویی و مجموعه‌های تلویزیونی دایی جان ناپلئون و آژانس دوستی و آپارتمان شماره 13و آقای دلار اشاره کرد.

آقای اسماعیل داورفر دارای دیپلم هنرستان هنرپیشگی بود. او از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرک لیسانس گرفت و دارای دیپلم مدرسه تئاتر کالیفرنیا و مدرسه الیزابت هالووی بود و مدرک معادل دکترا در رشته بازیگری را از وزارت فرهنگ و هنر (اکنون ارشاد) گرفت.

یکی از ماندگارترین بازی‌های وی در نقش دوستعلی‌خان در مجموعه تلویزیونی دایی جان ناپلئون بود. این مجموعه تلویزیونی پیش از انقلاب در ایران تولید شد. اسماعیل داورفر نزدیک به شش دهه در عرصه بازیگری حضور داشت.

داورفر پس از چند سال تحمل بیماری سرطان، در تاریخ 14 اردیبهشت 1387 در سن 76 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت و پیکرش سه روز بعد با حضور جمعی از دوستان و هم‌دوره‌هایش از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. داود رشیدی (رئیس وقت انجمن بازیگران سینمای ایران) با اظهار تاسف از درگذشت وی گفت: «صبح امروز از طرف خانواده ایشان با من تماس گرفته شد و اعلام کردند حالشان خوب نیست و ظهر در تماس دیگری خبر درگذشت او را اعلام کردند»

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت