رضا رویگری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

محمدرضا رویگری (به انگلیسی: Mohammad Reza Rooygari) هنرمند ، متولد ششم دی 1325 است.

آقای رضا رویگری (محمدرضا رویگری) در منطقه تجریش در تهران، دنیا آمد. دوران دبستان و دبیرستان را در همان تجریش به پایان رساند و دیپلم تجربی گرفت. بعد از دوران مدرسه و موفق نشدن در آزمون ورودی خلبانی به تئاتر و نقاشی روی آورد و با نمایش «ویس و رامین» به کارگاه نمایش پیوست. او در جشنواره‌های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و آمریکا نمایش‌هایی را اجرا کرده است.

وی بازی در تلویزیون را با نقش‌آفرینی در 2 قسمت از سریال «چنگک» آغاز کرد و با سریال «محله بهداشت» در میان مردم شناخته شد، بعد از پخش این مجموعه، زنده‌یاد خاچیکیان او را برای بازی در فیلم سینمایی «عقاب ها» انتخاب کرد و اینگونه بود که رضا رویگری پا به عرصه سینما گذاشت و 39 فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد و یک کنسرت نیز در سال 1996 در آمریکا برگزار نمود.

طی سال‌های 70 تا 74 او فعالیتی نداشت تا اینکه دوباره با تئاتر «معرکه در معرکه» و اجرای مجددش در آمریکا، به عرصه بازیگری بازگشت. رویگری سال 82 با حضور در فیلم سینمایی «بوتیک» ساخته حمید نعمت‌اله دوباره به سینما بازگشت.

رویگری در این سال‌ها در سریال‌هایی چون «عملیات 125»، «به کجا چنین شتابان»، «شکر تلخ»، «مختارنامه»، «سال‌های مشروطه»، «دارا و ندار»، «تاوان»، «ملکوت»، «موج و صخره»، «سه، پنج، دو» به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است که از خصوصیات بارز رضا رویگری، صدا و بیان خوب و قدرت این بازیگر در خوانندگی است. او تاکنون سه آلبوم موسیقی با نام‌های «از عشق گفتن»، «غوغا» و «کازابلانکا» به بازار هنر عرضه کرده است و خواننده سرود معروف «ایران ایران» در اول انقلاب می‌باشد.

زندگی خصوصی
رضا رویگری تک فرزند است و بعد از 14 سال ازدواج پدر و مادرش با نذر امام رضا (ع) به دنیا آمد. در سن کم در آمریکا با همسر سابقش “فرشته میرهاشمی”، که دارای مدارک فوق‌لیسانس معماری از دانشگاه تهران، فوق‌لیسانس شهرسازی و دکترای روان‌شناسی از کالیفرنیا می‌باشد، آشنا شد و ازدواج کرد و در همان سال اول صاحب پسری به نام “کیارش” شد و با اینکه تصمیم داشت چند بچه داشته باشد، متاسفانه همین یک پسر ماند و باز همان اتفاق خودش برای بچه‌اش هم افتاد. پسرش در سن کم با “هیلدا حاج میرزا ” ازدواج کرد و به خارج رفت و در 3 شهریور سال 1386 در شهر “گوا” کشور هندوستان صاحب یک دختر به نام “آوا” شد و او پدربزرگ شد.

رضا رویگری اخیراً از همسر خود جدا شده است و با معشوقه خود ازدواج کرده است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت