داریوش فرهنگ

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

داریوش فرهنگ درخشانی (به انگلیسی: Dariush Farhang) هنرمند، زاده 6 آذر 1326 در آبادان است.

آقای داریوش فرهنگ فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همسر سابق سوسن تسلیمی (بازیگر) است. آغاز فعالیت وی در تئاتر در سال 1345 و آغاز فعالیت سینمایی او با فیلم «رسول پسر ابوالقاسم» به عنوان فیلمنامه‌نویس، انتخاب موسیقی متن، تهیه کننده و کارگردان در سال 1359 بوده است. او در سال 1347 گروه تئاتر پیاده را تشکیل داد.

زندگی‌نامه
داریوش فرهنگ در خانواده‌ای متوسط در آبادان به‌دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در 8 سالگی به‌همراه خانواده به شهر جوپار از توابع کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد. مادر وی از طایفه اصیل و سرشناس شهیدی زندی جوپار می‌باشد. دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آن که در دانشگاه پذیرفته شد به تهران رفت.

او در سال 1352 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال 1345 آغاز کرد و در سال 1347 گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سمندر(واروژ کریم‌مسیحی) در سال 1359 بود. پس از آن با فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی فیلم 65 دقیقه‌ای رسول پسر ابوالقاسم، فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. نخستین ساخته تلویزیونی او، مجموعه افسانه سلطان و شبان نام داشت که پخش آن در سال‌های آغازین دهه 60 خورشیدی با استقبال زیادی روبرو شد. سوسن تسلیمی، بازیگر سینما و تئاتر، همسر پیشین او بود. فرهنگ در بخش‌های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته‌است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت