حسین پاکدل

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، مجری، تهیه کنننده و مدیر سابق شبکه صدا و سیما و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

حسین پاکدل (به انگلیسی: Hossein Pakdel) هنرمند، زاده 1338 در اصفهان است.

حسین پاکدل، برادر بزرگ مهدی پاکدل (بازیگر) و مسعود پاکدل (عکاس سینما) می‌باشد.

آقای حسین پاکدل همسر عاطفه رضوی(بازیگر و چهره پرداز) می‌باشد و دارای دو پسر به نام‌های یحیی، سینا و یک دختر به نام سبا می‌باشد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کشاورزی (دانشگاه شیراز) آغاز کرد و در دانشگاه تهران به پایان رساند. از سال 1336 با صدا و سیمای مرکز شیراز به همکاری پرداخت و یک سال بعد در تهران به ادامه آن پرداخت. در سال‌های 1366 تا 1373، مدیریت پخش شبکه اول سیما را برعهده گرفت و مدیریت دوره‌های دهم و یازدهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را نیز پذیرفت. وی هم اکنون به عنوان نویسنده و تهیه کننده، در صدا و سیما فعال می‌باشد. وی برادر مهدی پاکدل و مسعود پاکدل است.

ممنوع‌التصویری
قرار بود همچون سالهای قبل حسین پاکدل از مسوولین عالی‌رتبه و همچنین مجری سالهای گذشته در صداوسیما اجرای برنامه اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را بر عهده داشته باشد، اما ناگهان او از این کار به دلیل ممنوع‌التصویری در تلویزیون کنار گذاشته شد؛ و اجرای برنامه به محمدرضا شهیدی‌فرد محول شد؛ تغییر مجری، اجرای ضعیف و حرفهای کنایه‌آمیز شهیدی‌فرد به هنرمندان در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت. حذف تصاویر و نام «حسین پاکدل» هنرمند سرشناس ایرانی از تیزر یا آنونس‌های تبلیغاتی فیلم «خانه کاغدی» در صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اعتراض برخی از سینماگران ایران همراه شد. پرویز پرستویی در مصاحبه‌ای که در تاریخ 16 دی ماه 96 با فریدون جیرانی در برنامه زنده سی و پنج داشت این موضوع را به‌طور کامل تشریح کرد و دلیل این ممنوع التصویری را بازگو کرد.

• وبسایت:
hosseinpakdel.com

• اینستاگرام:
pakdel.hossein

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت