حسن جوهرچی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، تلویزیون و مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

حسن جوهرچی (به انگلیسی: Hasan Joharchi) هنرمند ، زادهٔ 6 اَمرداد 1347 – درگذشتهٔ 15 بهمن 1395 بود

آقای حسن جوهرچی لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. بازی در سینما را در سال 1367 با «فیل در تاریکی» که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال 1370 با فیلم «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند بود. اما با بازی در سریال در پناه تو در سال 1377 به‌شهرت رسید. همسر او مهناز بیات، چهره‌پرداز است.

زندگی
حسن جوهرچی فرزند حمید در سال 1347 در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. وی لیسانس عکاسی از دانشگاه هنر تهران داشت. بازی در سینما را در سال 1367 با «فیل در تاریکی» که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال 1370 با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود. اما با بازی در سریال در پناه تو در سال 1373 به شهرت رسید. همسر او مهناز بیات، چهره‌پرداز است. حسن جوهرچی در بیش از 30 اثر هنری نقش ایفا کرده بود. وی در ماه رمضان سال 1389، مجری برنامه ماه عسل بود.

مرگ
حسن جوهرچی در ساعت 5 بامداد روز جمعه 15 بهمن 1395 پس از تحمل عارضه کبدی و عفونت ریوی و کلیوی به علت ایست قلبی در سن 48 سالگی درگذشت. پرستار بیمارستان امام خمینی توضیحاتی در خصوص بیماری آقای جوهرچی داده‌اند که وی دچار عفونت ریوی و فشار خون پایین بوده‌است و این مشکل یک سال پیش تشخیص داده شده بود به خاطر آن دارو استفاده می‌کردند و عفونت باید تحت کنترل درمی‌آمد و از 2 ماه قبل آماده دریافت پیوند کبد شده بود، و به دلیل عفونت ریوی فوت شدند. پیکر وی در روز یکشنبه 17 بهمن 1395 تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا قطعه 88، ردیف 150، شماره 18 دفن شد.

• اینستاگرام:
hassan.joharchi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت