پوریا پورسرخ

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

پوریا پورسرخ (به انگلیسی: Pouria PourSorkh) هنرمند ، متولد چهارم تیر 1356‎ است.

آقای پوریا پورسرخ فارغ التحصیل رشته کشاورزی مقطع دکتری می‌باشد و قبل از شروع فعالیت هنری در سینما به عنوان خبرنگار در نشریات هنری و اجتماعی از جمله دنیای جوانان مشغول به ‌کار بود و همزمان در یک شرکت تبلیغاتی در دبی نیز فعالیت می‌کرد. او پس از آشنایی اتفاقی با آقای لطیفی که در یک میهمانی صورت گرفت برای بازی در مجموعه‌های ساخت ایشان “فرار بزرگ” و وفا دعوت شد.

وی در سال 1385 با بازی در سریال‌ صاحبدلان به عنوان چهره‌ای جدید مطرح و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. وی در این سال در فیلم‌های “پسران آجری” ساخته مجید قاری‌زاده و “مهمان” ساخته سعید اسدی، “مصایب دوشیزه” ساخته مسعود اطیابی حضور یافت و با حضور در فیلم “روز سوم” کاندایدای بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر “آناهیتا” ساخته عزیزالله حمیدنژاد، “عیار 14” ساخته پرویز شهبازی، “روز رستاخیز” ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. همچنین وی در اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران “آقای. الف” علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد.

جالب است بدانید پوریا پورسرخ در رشته رزمی تکواندو کمربند مشکی دارد.

• وبسایت:
pouriapoursorkh.com

• اینستاگرام:
pouriapourSorkh

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت