آتنه فقیه نصیری

Ateneh Faghih Nasiri

آتنه فقیه نصیری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

آتنه فقیه نصیری (به انگلیسی: Ateneh Faghih Nasiri) هنرمند ایرانی، زادهٔ 23 آبان 1347 در تهران است.

زندگی
وی در رشتهٔ زبان اسپانیایی در دانشگاه آزاد تحصیل کرد. فقیه نصیری با بازی در مجموعهٔ «خاله سارا» و نیز مجموعهٔ خانه سبز (در نقش لیلی) به شهرت رسید. فریبرز عرب‌نیا، هنرپیشه ایرانی؛ همسر سابق او است. در فروردین 1395 در برنامهٔ اکسیر او اعلام کرد به ام‌اس مبتلا شده‌ است.

خانم آتنه فقیه نصیری فارغ التحصیل زبان اسپانیایی از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر) می‌باشد. اوایل دهه هفتاد در سینما بازیگر پرکاری بود و در اواخر دهه هفتاد در تلویزیون درخشید. آتنه فعالیت سینمایی خود را با فیلم “جیب‌برها به بهشت نمی‌روند” (ابوالحسن داودی) در سال 1370 شروع کرد.

شاید برای اولین بار با بازی در مجموعه “خاله سارا” بود که توانست مخاطبان زیادی را به خود امیدوار کند. با بازی در نقش لیلی در مجموعه “خانه سبز” در میان عموم به محبوبیت دست یافت و با توانایی هایش موفق شد در سری اول مجموعه “داستان یک شهر” چهره‌ای منفور ارائه کند.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت