ایرج طهماسب

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، تهیه و تولید، طراح صحنه و لباس، فیلمنامه نویس و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

ایرج طهماسب (به انگلیسی: Iraj Tahmasb) هنرمند، زادهٔ 26 اردیبهشت 1338 در تهران است.

آقای ایرج طهماسب فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او همسر مرجان مدرسی (منشی صحنه) است و برادر او ناصر طهماسب (مدیر دوبلاژ) است.

ایرج طهماسب فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سینما آغاز کرد. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی چون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد. طهماسب همچنین در مجموعه‌های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانوادهٔ عجیب و کلاه‌قرمزی به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب (مدیر دوبلاژ) است. او همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد.

ایرج طهماسب در زمستان 1395 نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه منتشر کرد. وی از نیمه دوم سال 1396 جزوه استادان رشته سینما دانشگاه پارس می‌باشد.

حرفه
طهماسب فعالیت در سینما را در سال 1363 با عروسک‌گردانی در فیلم شهرموش‌ها و در سال 1364 با بازی در فیلم آن سوی مه آغاز کرد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت