امیر حسین رستمی

Amir Hossein Rostami

امیر حسین رستمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

امیر حسین رستمی (به انگلیسی: Amir Hossein Rostami) هنرمند ، زاده 12 بهمن 1354 در تهران است.

آقای امیر حسین رستمی نخستین کار تصویری‌اش را در سال 8-77 با رامبد جوان در سریال «هزاران ستاره» شروع کرد که در ایران پخش نشد و در شبکه جام‌ جم اروپا برای ایرانیان مقیم آنجا به نمایش گذاشته شد. بعد از آن چند فیلم کوتاه و کلیپ‌هایی که به سفارش سازمان ملل در زمینه ترک اعتیاد بود را با رامبد جوان کار کرد.

نخستین بازی‌اش در عرصه سینما فیلم «فقط چشم‌هایت را ببند» علیرضا امینی بود که علاوه بر بازی، دستیار کارگردان هم بود که متاسفانه در ایران پروانه نمایش نگرفت ولی در بسیاری از جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمد و جوایزی هم کسب کرد. این فیلم اتفاق بسیار خوبی برای وی بود‌ چون در جشنواره Rio (ریو) برزیل از بازی اش تقدیر شد. در آنجا بود که پیمان قاسم‌ خانی با وی آشنا شد و پس از بازگشت به ایران، وی را به مهران مدیری برای مجموعه مرد هزار چهره معرفی کرد. در این فاصله در فیلم «رئیس» آقای کیمیایی بازی کرد که در نمایش جشنواره فجر این قسمت از فیلم به کل حذف شد اما در اکران عمومی بخشی از آن اجازه پخش گرفت. رستمی در چندین فیلم تلویزیونی و سینمایی دیگر هم چون «خاک آشنا» بهمن فرمان آرا نیز هنرآفرینی کرده است. وی در سریال شمس العماره در نقش شکور به ایفای نقش پرداخت که حضور در این مجموعه باعث شد که دیده شود.

• اینستاگرام:
amir_hrostami

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت