الناز شاکر دوست

Elnaz Shaker'doost

الناز شاکر دوست

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر

 معرفی/ بیوگرافی:

الناز شاکر دوست (به انگلیسی: Elnaz Shaker’doost) هنرمند ، متولد هفتم تیر 1363 در تهران است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.

شاکردوست لیسانس تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. او از سال 1383 فعالیت بازیگری را با فیلم «گل یخ» به کارگردانی کیومرث پور احمد آغاز کرد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. شاکردوست در «بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما – اصغر نعیمی – بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت. وی تا به حال دو بار نامزد دریافت تندیس خانه سینما شده ‌است.

خانم الناز شاکردوست در نامه‌ای خطاب به اهالی رسانه نوشته بود: نقش افسانه را در واقع زندگی کردم و روحم تا ابد در این نقش باقی می‌ماند. تنها دلخوشی من بیدار شدن به موقع روح‌های مملکتم ایران است. دلیل ایفای الناز شاکردوست در این نقش شنیدن آه همان دختری بود که بعد از گران شدن قیمت نان از خدا قهرش گرفت و از صف خارج شد و سوار مرکب فحشا شد و کسی نپرسید جواب خانه بی نان چه می‌شود.

• اینستاگرام:
elnazshakerdoostl

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت