اشکان خطیبی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، نوازنده و خواننده، مجری، مترجم، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

اشکان خطیبی (به انگلیسی: Ashkan Khatibi) زادهٔ 19 مهر 1358 در شمیران استان تهران، بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان اهل ایران است.

او تحصیلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌است. در سال 79 به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی راک ایرانی به نام اپولون داشته‌است که راک ایرانی می‌زدند اما از گروه جدا شدند. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می‌زند. او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش‌نامه‌های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.

آقای اشکان خطیبی با بازی بسیار تاثیرگذار و حرفه‌ای خود در سریال تلویزیونی «این راهش نیست» در نقش «فریدون» توانست راهی طولانی را در مدت کوتاهی طی کند و جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر قوی تثبیت نماید.

خانواده
در یک خانواده هنری در سرآسیاب ملارد استان البرز به دنیا آمده‌است، پدرش به ادبیات و مادرش به هنر علاقمند بود و تنها یک برادر دارد که هر دو از کودکی در موسیقی تعلیم دیده‌اند.

شروع با موسیقی
در دانشگاه با بابک سعیدی آشنا شد و در سال دوم دانشگاه در سال 1377 یک بند موسیقی بنام باند آپولون را تشکیل دادند و خیلی جدی‌تر از تئاتر در رشته موسیقی کار می‌کرد.

ازدواج اول و طلاق
اشکان خطیبی در سال 1391 در برنامه گپ رامبد جوان در شبکه‌ای فیلم در پاسخ به سؤال نحوه ازدواج با همسرش گفت: با او دوست بودم که بعد تصمیم به ازدواج گرفتیم. او در سال 1394 بدون بیان علتی از همسرش طلاق گرفت.

اشکان خطیبی ازدواج دوم
اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی با وجود حرف و حدیث‌های فراوان باهم ازدواج کردند، اما بنظر می‌رسد که اکنون باهم زندگی خوبی دارند. اشکان خطیبی هنرمندی چند بعدی است و در این سه دهه فعالیت حرفه‌ایش در هنر، تجربیات مختلفی را آزموده‌است. مجری گری، بازیگری، کارگردانی، مدیریت سینما، تهیه و تولید و خوانندگی از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

رستوران داری
وی صاحب رستورانی به نام رستوران نعنا است. رستوران نعنا جایی است که خودش می‌گوید خشت خشت آن را با عشق ساخته و تمام طراحی آنا توسط خودش بوده‌است.

انواع مشاغل تا تدریس
او حالا مدیر پردیس تئاتر شهرزاد است، دو مدرک معتبر در زمینه ترجمه زبان انگلیسی دارد، مدتی در خارج از کشور تدریس بازیگری صحنه هم داده‌است. وی در مؤسسات هنری نظیر بامداد و دایره سفید به نوجوانان بازیگری یاد می‌دهد.

• وبسایت:
ashkankhatibi.com

• اینستاگرام:
ashkankhatibi.official

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود