اهداف عالی هنرمندان از برگزاری نمایشگاه عکاسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اهداف عالی هنرمندان از برگزاری نمایشگاه عکاسی
اهداف عالی هنرمندان از برگزاری نمایشگاه عکاسی

یک هنرمند باید همواره این مهم را مدنظر داشته باشد که هدف معینی از برگزاری نمایشگاه عکاسی برای خود تعریف نماید و از خود سوال کند که در قبال پولی که گالری در جهت برگزاری نمایشگاه دریافت می‌کند آیا او را به اهدافش خواهد رساند و یا خیر؟ یا آنکه صرفا مراسمی نمایشی تحت عنوان نمایشگاه در یک گالری برگزار می‌گردد و در خاتمه هنگامی که هنرمند به این پروسه پر زحمت نگاه می‌کند می‌بیند که در این میان فقط هزینه کرده و از انرژی خود مایه گذاشته و درنهایت چیزی عایدش نشده است! و در طی مدت چندروزه ناکافی برگزاری نمایشگاه، تعداد نه چندان زیادی از افراد که بعضا برای گذراندن وقت فراغت خود به نمایشگاه آمدند و درحالی که با خیال راحت مشغول به پذیرایی از خودشان با چای و شیرینی بودند، از آثار هنرمندی که درونش امواج پر تلاطم است با انتقاد و یا تمجید دیدن کردند و بعد از آن هم خداحافظی کرده و رفتند و پس از اتمام نمایشگاه این هنرمند است که دوباره به پیله تنهایی خود باز می‌گردد.

این داستان تلخ تجربهٔ بسیاری از هنرمندانی‌ست که تابحال در چندین گالری برگزاری نمایشگاه داشته اند و  متاسفانه نتوانستند بهره‌ای ببرند.

اهداف مهمی که یک هنرمند باید برای برگزاری نمایشگاه آثارش دنبال کند؛

1- سرشناس شدن و شناخته شدن هنرمند پس از برگزاری نمایشگاه

2- فرصت کافی برای برگزاری نمایشگاه

3- کسب درآمد و فروش بی واسطه آثار هنری به علاقه مندان و خریداران

4- نمایش آثار هنرمند بصورت شایسته و دیده شدن آثار ایشان توسط هزاران بازدیدکننده، اعم از هنرمندان و هنردوستان از سراسر نقاط کشور و جهان

5- رزومه سازی

6- دریافت گواهی برگزاری نمایشگاه

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه عکاسی خوب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود