« این رویداد را با دوستان خود به اشتراک بگذارید »
فراخوان نخستین جشنواره مد و رسانه توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی منتشر شد.
■ مهلت: 20 اسفند 1396 ■
در سپهر ارتباطی، توسعه و ترویج هرکاری برای مردم با همراهی و پویایی رسانهها محقق میشود و رسانهها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، «جامعه زیبا پوش» را که مبتنی با ارزشهای ایرانی و اسلامی است شکل میدهند.
بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانهها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانهها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصههای گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان، و مدیران سیاستگذار حوزه مد با رسانهها،، «نخستین جشنواره مد و رسانه» را در اردیبهشت ماه 1397 برگزار میکند.
≡ اهداف جشنواره
تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس
تبیین لباس به عنوان کالای فرهنگی
فرهنگسازی مد و افزایش سواد مد در جامعه
تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی
ارتقاء سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزشهای اسلامی ـ ایرانی
تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و همافزایی حوزه مد و پوشش
افزایش نقش رسانهها در مد پذیری مناسب جامعه
≡ محورهای موضوعی:
الف) مد و فرهنگ
فرهنگ سازی مد
سبک زندگی
اخلاق و پوشش شهروندی
نشان و نمادهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در طراحی پارچه و لباس
مد و بهرهگیری از لباس اقوام ایرانی
نامگذاری پارچه و لباس
شعارهای تبلیغاتی در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
مد و جنگ نرم
ب) مد و اقتصاد
مد و لباس مشاغل
مد و بهداشت
مد و برندسازی
مد و سایز ملی
مد و مالکیت معنوی
مد و صنعت
مد و تجارت
مد و اقتصاد مقاومتی
مد و کارآفرینی
≡ قالبهای آثار قابل ارائه جشنواره
مطبوعات (روزنامهها، مجلات، نشریات علمی – تخصصی و ویژه نامهها(
خبر
گزارش
گفت وگو
مقاله
یادداشت و سرمقاله
تیتر
خبرگزاریها و سایتهای خبری – تحلیلی:
خبر
تیتر
گزارش
گفت و گو
یادداشت
پیامک خبری
اخبار رادیویی و تلویزیونی
خبر
گزارش
گفت وگو
رسانههای شنیداری (رادیو)
مستند
ترکیبی
گفتگو
نمایشی
گزارش
آنونس فرهنگی (تبلیغ)
رسانههای دیداری (تلویزیون)
برنامههای ترکیبی
گفتگو با ساختار استودیویی
سخنرانی
نماهنگ و تیزر
مستند
نمایشی داستانی
کودک و نوجوان
پویانمایی (انیمیشن)
تیزر فرهنگی تلویزیونی.
هنرهای رسانه ای
عکس
کاریکاتور
داده نما (اینفوگرافی)
موشن گرافیک
پادکست
پویانمایی (انیمیشن)
طنز اجتماعی (در حوزه مد و لباس)
شبکههای مجازی و اینترنتی (وب سایتها، شبکههای اجتماعی)
رقابت دانشجویی
دانشجویان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما، دانشکدههای علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکدههای دانشگاههای آزاد اسلامی، دانشگاههای دولتی، دانشگاههای جامع علمی کاربردی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه سوره (رشتههای تولید رادیویی، تولید تلویزیونی، انیمیشن، خبرنگاری، روابط عمومی، تبلیغ و ارتباط فرهنگی، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، عکاسی خبری، رفتار اجتماعی و افکار سنجی، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانهای درباره هریک از قالبهای رسانهای فوق باشند، میتوانند به عنوان پروژه دانشگاهی، با ذکر دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما یا استاد پروژه آثار دانشجویی خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمی گروه آموزشی دانشکده برای دبیرخانه ارسال کنند.
مقررات جشنواره:
به برگزیدگان آثار افزون بر جایزه نقدی و لوح تقدیر، تندیس طلایی جشنواره و به شایسته تقدیر افزون بر جایزه نقدی لوح اهدا میشود.
شرکت همه فعالان رسانهای کشور و دانشجویان حوزه رسانه در این جشنواره آزاد است.
آثار ارسالی باید به حوزه مد و پوشش سایر مولفههای اثرگذار به این حوزه مرتبط باشند.
ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف میشود.
آثاری میتوانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ 30/06/1395 تا 30/11/1396 تولید و پخش رسانهای و یا چاپ شده باشند. ارایه گواهی پخش و چاپ از رسانههای مربوطه الزامی است.
تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکی moderesaneh@iranmode.com برای هر شرکت کننده الزامی است.
هر شرکتکننده میتوانند 5 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
به همراه آثار مکتوب، ارسال فایل آن به صورت word و pdf الزامی است.
ارسال آثار رادیویی، تلوزیونی و چند رسانهای به صورت لوح فشرده الزامی است.
فایلهای عکس، کاریکاتور و داده نما با پسوند tiff یا jpg و با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راهیابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.
برای آثار بدون نام صاحب اثر یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهایی داوری نیازمند تأیید مدیر مسئول شبکه، نشریه یا خبرگزاری است.
آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
از برگزیدگان طی مراسمی با اهداء تندیس جشنواره، لوح سپاس و جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.
گاهشمار جشنواره:
اعلام فراخوان: دهه دوم آبان ماه 1396
آخرین مهلت ارسال آثار: 20/12/1396
شروع داوری: نیمه دوم اسفند ماه 1396
ارسال دعوت نامه برای نامزدان دریافت جایزه: اواخر فروردین ماه 1397
مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان: همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی 27/02/1397
نحوه ارتباط و دریافت اطلاعات بیشتر:
دبیرخانه جشنواره: تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزین-کوچه هلال احمر-پلاک 6
تلفن:66722312
دورنگار:66722313
🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید