تفاوت برگزاری نمایشگاه در گالری‌های معمولی در مقایسه با نمایشگاه 360 درجه واقعیت مجازی در گالری لیلیت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تفاوت برگزاری نمایشگاه در گالری‌های معمولی در مقایسه با نمایشگاه 360 درجه واقعیت مجازی در گالری لیلیت
در این مطلب به بررسی تفاوت ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه در گالری‌های معمولی در مقایسه با نمایشگاه 360 درجه واقعیت مجازی خواهیم پرداخت؛

■ زمان برگزاری
زمان برگزاری نمایشگاه در گالری‌های معمول حدودا یک هفته است که باعث می‌شود هنرمند نتواند از آن زمان اندک استفاده کند و فرصت کافی برای نمایش آثارش را نداشته باشد! اما در گالری لیلیت مدت برگزاری نمایشگاه حدود 50 هفته (یک سال) می‌باشد.

■ تعداد بازدیدکنندگان
گالری‌های معمولی حتی اگر خیلی هم سطح بالا و شناخته شده باشند در طول مدت برگزاری نمایشگاه هنرمند، بعضا نهایتا پذیرای حدود 3 هزار بازدید کننده می‌باشند! اما گالری لیلیت به عنوان رسانهٔ هنری فعال با میانگین 20 هزار بازدید از سراسر کشور در هر شبانه روز، توانسته جایگاه ارزشمندی را برای معرفی هنرمندان فراهم نماید و در صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل Google قرار دارد و همین امر موجب خواهد شد مخاطبان بالقوهٔ بسیاری که روزانه به این پایگاه مراجعه می‌نمایند با ورود به بخش نمایشگاه‌های درحال برگزاری و هنرمندان و آثار ایشان را ببینند که فرصت خوبی را برای شناخته شدن و سرشناس شدن هنرمندان قرار می‌دهد.

■ سالن نمایشگاه
در گالری‌های معمول، هنرمند حق انتخاب سالن دلخواهش را ندارد و در محدودیت است! اما در گالری لیلیت هنرمند می‌تواند از میان بیش از 25 سالن بسیار شیک (مدرن و سنتی) سالن دلخواه خود را جهت برگزاری نمایشگاه و نمایش آثارش انتخاب نماید.

■ محدودیت زمان و مکان
گالری‌های معمولی محدود به زمان و مکان هستند به اینصورت که ساعت بازگشایی و ساعت تعطیل شدن گالری محدودیت دارد و باتوجه به محل قرار داشتن آن، مثلا در یک شهر و یا در یک محله خاص محدود به همانجا باشد و با توجه به کوتاه بودن فرصت بازبودن مراجعه کنندگان فرصت کافی را نداشته و در عین حال با مشکلاتی از قبیل؛ ترافیک و جای پارک، دور از دسترس بودن، هزینه و مشکلات ایاب و ذهاب بین شهری و…، نتوانند از نمایشگاه هنرمند بازدید کنند! اما در گالری لیلیت این امکان وجود دارد که بازدیدکنندگان در هر ساعت از شبانه روز از سراسر جهان بدور از مشکلات ذکر شده می‌توانند از نمایشگاه هنرمند بازدید نمایند.

■ هزینه و مخارج
گالری‌های معمولی برای برگزاری نمایشگاه از هر اثر مبلغی حدود 150 الی 200 هزارتومان می‌گیرند که هزینه‌های بسته بندی و ارسال آثار و امثالهم نیز به آن اافه می‌شود! اما در گالری لیلیت مبلغ تمام شده برگزاری نمایشگاه بسیار کمتر از حد معمول می‌باشد.

■ ارسال آثار
در گالری‌های معمولی جهت برگزاری نمایشگاه باید آثار به گالری ارسال شود که اینکار متعاقبا مستلزم هزینه‌های بسته بندی و ارسال می‌باشد و احتمال تخریب و صدمه دیدن آثار وجود دارد! اما در گالری لیلیت هنرمند با ارسال یک عکس از اثر خود می‌تواند نمایشگاه را برگزار نماید.

■ شرایط بازدید
بازدید از گالری‌های معمولی بعضا دارای تشریفات خاصی است و افراد بازدیدکننده نیاز است که برای بازدید از گالری آماده شوند و برنامه ریزی قبلی انجام دهند! اما در گالری لیلیت اینچنین نیست و بازدیدکنندگان در هرکجا و هر موقعیتی که باشند (مسافرت، محل کار، خیابان، مترو، دانشگاه، درحال تفریح و…) و در هر نقطه از جهان که زندگی کنند به آسانی می‌توانند با تلفن همراه – تبلت – لپ تاپ – کامپیوتر شخصی و یا حتی تلویزیون هوشمند و… به بازدید از نمایشگاه هنرمند اقدام نمایند.

■ معرفی از هنرمند
همانطور که می‌دانیم در قیمت گذاری و فروش آثار هنری یک هنرمند » شهرت « از هرچیز دیگری مهمتر است! در گالری‌های معمولی ممکن است یک هنرمند بارها و بارها نمایشگاه برگزار کرده باشد اما با این همه هنوز ناشناخته باشد و تعداد کمی از افراد او را بشناسند! اما در گالری لیلیت از هنرمند معرفی به عمل خواهد آمد و نام ایشان در فهرست هنرمندان رشته مربوطه قرارخواهد گرفت و همچنین نام هنرمند در موتور جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت و قابل مشاهده خواهد بود، بطوری که در هرکجای جهان اگر فردی نام ایشان را در گوگل جستجو کند گوگل او را به صفحه معرفی هنرمند هدایت خواهد نمود.

■ دیده شدن
در گالری‌های معمولی نهایت کاری که برای دیده شدن نمایشگاه انجام شود یک پوستر است که توسط افراد زیادی دیده نمی‌شود و نیاز به تبلیغات و اطلاع رسانی همه جانبه با کمک شخص هنرمند دارد! در گالری لیلیت نمایشگاه هنرمند در صفحه نخست نمایشگاه‌های درحال برگزاری قرار می‌گیرد و در هر شبانه روز در معرض دید هزاران نفر بازدیدکننده علاقه مند به هنر قرار خواهد گرفت و همچنین نام نمایشگاه هنمند در موتور جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت و قابل مشاهده خواهد بود، بطوری که در هرکجای جهان اگر فردی نام نمایشگاه ایشان را در گوگل جستجو کند گوگل او را به نمایشگاه هدایت خواهد نمود.

و در جمع بندی نهایی برگزاری نمایشگاه در گالری لیلیت با شرایطی بسیار ویژه و منحصربفرد بوده و هزینه آن به مراتب بسیار کمتر بوده و باتوجه به امکاناتی که هنرمند دریافت می‌کند بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت