اطلاعیه فراخوان دوسالانهٔ بین‌المللی پوستر بولیوی 2017

لینک وب‌سایت

« این رویداد را با دوستان خود به اشتراک بگذارید »

فراخوان پوستر رقابت بین‌المللی دوسالانهٔ پوستر بولیوی سال 2017 منتشر شد.
■مهلت:20 اسفند■

رقابت بین‌المللی پوستر بولیوی، رویدادی رایگان است.
دانلودها

دانلود کاتالوگ PDF فراخوان پوستر بولیوی 2017
دانلود فایل PDF سوال و جواب‌های متداول

بنا به خبر ترجمه شده در «روز رنگ»، «پریسا تشکری» به عنوان یکی از اعضای هیات داوران در این دوسالانه حضور خواهد داشت. بینال پوستر بولیوی مهمترین رویداد بین‌المللی در بولیوی و منطقه آمریکای جنوبی در زمینه طراحی و ارتباطات بصری است و هر دوسال یک‌بار از تمامی دانشجویان طراحی گرافیک، طراحان گرافیک حرفه‌ای، هنرمندان تجسمی، عکاسان و تمامی پوسترسازان جهان دعوت می‌کند تا در این دوسالانه شرکت کنند. در این دوره طراحان گرافیک تا تاریخ 10 مارس 2017 یعنی 20 اسفند 1395 فرصت خواهند داشت تا حد اکثر 5 پوستر را برای شرکت در این رویداد ارسال کنند.
• بخش‌های مسابقه و قوانین:

پوسترهای منتشر شده
• بخش:A بخش فرهنگی و رویدادها
• بخش:B پوسترهای اجتماعی و سیاسی
• بخش:C پوسترهای تبلیغاتی و خدمات و محصولات تجاری
• پوسترهای منتشر نشده
• بخش:D با موضوع ضایعات الکترونیکی
• بخش:E پوسترهای متحرک و گیف با موضوع آزاد
• لطفا فرم شرکت در دوسالانه را از اینجا دانلود نمایید.
قوانین دوسالانه برای حضور طراحان:

• هر طراح می‌تواند تا 5 اثر برای دوسالانه ارسال نماید.
• در بخش D پوسترهای به شکل مجموعه پذیرفته نخواهند شد و در بخش E یعنی پوسترهای متحرک نیز هر طراح تنها دو اثر می‌تواند ارسال کند. (توجه کنید که در این دوره از دوسالانه پوسترهای سری یک اثر واحد حساب نخواهند شد و هر کار از یک مجموعه یک اثر محسوب می‌شود)
• پوسترهای بخش منتشر شده می‌بایست بین 2015 تا 2017 طراحی شده باشند.
• تکنیک طراحی و نحوهٔ چاپ آزاد می‌باشد. در بخش A،B و Cاندازه پوسترها نباید کمتر 60 x 40 سانتی متر باشد.
• ابعاد آثار بخش D باید 100 x 70 سانتی متر و عمودی باشد.
• در بخش Eپوسترهای متحرک می‌بایست در سایز 500 x 691 پیکسل ِ عمودی به مدت 15 ثانیه در نظر گرفته شوند.
• در بخش D و E پوسترها نباید قبلا از طریق رسانه‌های چاپی و یا در فضاهای دیجیتالی و مجازی منتشر شده باشند و در بخش D شرکت کنندگان می‌بایست پوسترشان را بر مبنای توضیحاتی که در توضیح مربوط به این بخش که در انتهای فراخوان آمده ؛ طراحی کرده باشند.

• دربارهٔ ارسال اولیه آثار از طریق اینترنت به نکات توجه کنید.
• طراح می‌بایست از طریق یک ایمیل واقعی و فعال آن را ارسال کند و مکالمات آینده نیز از طریق همان ایمیل انجام خواهد شد.
• ارسال فایل از طریق ایمیل‌های متفاوت قابل قبول نخواهد بود.
• پوسترهای سری یک اثر مستقل حساب نخواهند شد.
• لطفا پیش از آپلود آثارتان آن‌ها را از لحاظ فرمت و سایز و سایر مشخصات چندین بار چک و کنترل نمایید.

نحوهٔ ارسال اولیهٔ آثار:
• ابتدا وارد سایت www.bicebe.com/SubmitPoster شوید.
• اطلاعات مورد نیاز را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی پر کنید.
• در بخش A-B-C & D فایل‌های خود را تا سایز حداکثر 60 سانتیمتر در بلندترین طول آن با فرمت JPG / 300 dpi/ RGB /Compression 8ارسال کنید. حجم فایل ارسالی نباید بیشتر از MB 10مگابایت شود.
• برای بخش E پوسترهای متحرک خود را با فرمت GIF و با مشخصات 500×691 pixel عمودی و زمان 15 ثانیه و با حجم حداکثر 2 مگابایت ارسال کنید.
در صورت ارسال فایل‌ها با شرایط درست و منطبق در فراخوان طی 48 ساعت ایمیل تایید را دریافت خواهید کرد. لطفا برای جلوگیری از خطا در ارسال درست آثارتان از فرستادن هر اثر بیش از یک بار خودداری کنید.
آخرین مهلت ارسال فایل پوسترها: جمعه /20 اسفند 1395 / 10 مارس 2017
دربارهٔ ارزیابی و انتخاب آثار

• تمامی آثار ارسال شده توسط کمیته‌ای متشکل از هنرمندان، طراحان، تصویرسازان و برنامه ریزان نمایشگاهی بینال بولیوی BICeBeانتخاب خواهند شد.
• اعلام رسمی پوسترهای منتخب در روز دوشنبه 24 آپریل مصادف با 4 اردیبهشت 1396 از طریق وب سایت دوسالانه و شبکه‌های اجتماعی وابسته خواهد بود.
• شرایط ارسال آثار نهایی به دوسالانه
• طراح موظف است از هر پوستر انتخاب شده دو نسخه پرینت ارسال کند.
• پوسترهای انتخاب شده می‌بایست، طبق شرایطی که در فرم قوانین و مقررات مسابقه آمده است باید به آدرسی که از طریق ایمیل به شما داده خواهد شد و از طریق پست عمومی ارسال شود. فرم مربوط به هر پوستر را با چسب نواری پشت پایین سمت راست پوستر بچسبانید و بفرستید.
• پوسترها می‌بایست تا حداکثر 35 روز پس از اعلام نام طراحان منتخب ارسال شده و به دست دوسالانه رسیده باشند.
• درج جملهٔ No Commercial Value بر روی بسته‌ها الزامی است و دوسالانه پرداخت هیچ گونه هزینهٔ اضافه‌ای را برای پست‌های خصوصی مانند& … DHL FEDEX ,را بر عهده نخواهد گرفت.
• به منظور بالا بردن کیفیت ارائه آثار، دوسالانه از پذیرش آثار صدمه دیده معذور است.
در باره شرایط فراخوان

• این دوسالانه حق چاپ آثار را برای موارد مرتبط با نمایشگاه محفوظ می‌دارد.
• پوسترهای منتخب بخشی از اموال دوسالانه خواهند بود.
• دوسالانه حق دارد از ورود پوسترهایی که در آن‌ها به ملیت، فرهنگ، مذهب و نژادی توهین شده باشند جلوگیری کند و آن‌ها را از دور مسابقه حذف خواهد کرد.
• پوسترهای اعضای هیات انتخاب و داوری تنها می‌توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از بخش مسابقه کنار خواهند رفت.
• درباره هیات داوران
هیات داوران دوسالانه بین‌المللی پوستر بولیوی در این دوره تشکیل شده از طراحان بین‌المللی که حضورشان در این رویداد باعث افتخار ماست و در طی یک هفته برگزاری بینال، برندگان دوسالانه را انتخاب و اعلام خواهند کرد.

[irp] • جوایز

بخش A/B/C
برنده نفر اول: مدال بینال + دیپلم
برنده نفر دوم: مدال بینال + دیپلم
برنده نفر سوم: مدال بینال + دیپلم

بخش D
جایزهٔ نفر اول: 4000 دلار آمریکا
جایزهٔ نفر دوم: مدال بینال + دیپلم
جایزهٔ نفر سوم: مدال بینال + دیپلم

بخش E
برنده نفر اول: مدال بینال + دیپلم
برنده نفر دوم: مدال بینال + دیپلم
برنده نفر سوم: مدال بینال + دیپلم
طراح برگزیدهٔ بولیوی
مدال بینال + دیپلم
بهترین طراح پوستر بولیوی در بخش D / ضایعات الکترونیکی
جایزهٔ نقدی 1000 دلار آمریکا + جوایز دیگر حامیان دوسالانه

توضیح بخش آثار منتشر نشده/ D : با موضوع ضایعات الکترونیکی
با توجه به توسعهٔ فن آوری دهه‌های اخیر، تجمع زباله‌های الکترونیکی (e-waste) یکی از سریع‌ترین نوع رشد ضایعات در جهان است.
سال‌های زیادی است که تکنولوژی در خدمت جوامع و مردمی که اکنون بیش از هر زمان دیگری به تصویر وابسته هستند قرار گرفته است و اگر چه هنوز هم شکاف گسترده‌ای بین کشورها در دسترسی به ابزارهای الکترونیکی دیده می‌شود اما باز هم 42 % از مردم جهان توسط دستگاه‌ها و ابزارهای الکترونیکی که به صورت روزانه استفاده می‌کنند احاطه شده اند و این وضعیت اکنون بسیار طبیعی و روزمره به نظر می‌رسد، تا جایی که توسعهٔ ابزارها و رسانه‌ها را به نوعی علامت پیشرفت و گسترش خودمان می‌دانیم.
اما از آن جا که هر چیزی دارای آغاز و پایانی است، این شکل از توسعه نیز تا جایی جذاب به نظر می‌رسید. اما اکنون به یکی از بزرگترین مشکلات بشر تبدیل شده است و انگار در تناقض با ایدهٔ اصلی تولیدشان می‌باشد.
همهٔ ما روزانه به تولید زباله‌های الکترونیکی e-waste به نوعی کمک می‌کنیم. بیش از 46 میلیون تن در سال زبالهٔ الکترونیک تولید می‌شود که به طور میانگین 6 کیلوگرم به ازای هر ساکن این سیاره است. WEEE (زباله‌های برقی و تجهیزات الکترونیکی) ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگینی چون بریلیوم، کروم، کادمیوم، آرسنیک، سلنیوم، آنتیموان، جیوه و سرب و … باشد.
حدود 60٪ از زباله‌های الکترونیکی، شامل لوازم کوچک و بزرگ خانگی، از یخچال و ماشین لباسشویی، توستر، جاروبرقی و غیره هستند و 7٪ از تلفن‌های همراه، کامپیوتر، پرینتر و سایر تجهیزات فن آوری اطلاعات تشکیل شده اند. زباله‌های الکترونیکی پر هستند از اجزای سمی که وقتی در معرض هوا، آفتاب یا باران قرار می‌گیرند واکنش نشان می‌دهند وموجب آلودگی هوا، آب و خاک می‌شوند. دیر یا زود این مواد وارد بدن ما و کودکان‌مان شده و باعث بیماری می‌شوند.
متاسفانه تنها 17 % از این زباله‌ها در جهان بازیافت می‌شوند و این یک چالش واقعی است برای ایجاد سیاست‌های پایدار، که شرایط زندگی و پاکیزگی محیط زیست را از طریق بازیافت بهبود بخشد. بازیافت قطعا تنها راه حل تحول و کاهش ضایعات الکترونیکی و ایجاد سود و منابع برای تولید مجدد خواهد بود.
با توجه به تحقیقات دانشگاه وابسته به سازمان ملل متحد، تغییر در نگرش مصرف کننده نیز می‌تواند این مشکل را کاهش دهد. ارزیابی قیمت، پرسش از طول عمر کالا و شیوهٔ مصرف صحیح راه حل‌های خوبی برای تغییر در این نگرش هستند.
ما باید بازارهایی ایجاد کنیم که مسئولیت مدیریت زباله‌های الکترونیکی و نقش تولید کنندگان در آن مشخص باشد در عین حال که آگاهی مصرف کننده را نیز نسبت به محصولی که خریداری و یامصرف می‌کند و همچنین راه بازیافت آن بالا ببریم.
باید بدانیم که مشکل زباله‌های الکترونیکی نه فقط به تولید کنندگان بر می‌گردد، که سیاست‌های کلی که در ایجاد حرص و ولع در مصرف اغراق آمیز، زیاده روی در خرید محصولات الکترونیکی و تشویق بی رویه مصرف کنندگان به استفاده دخیل هستند را نیز در بر گیرد و اصلاح کند. این تغییرات به همهٔ ما بر می‌گردد و همه به یک اندازه در آن شریک هستیم.

منبع خبر: وبسایت وزین روزرنگ

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید

تازه‌ترین‌ها:

دکمه بازگشت به بالا
fa Lang