دلایل اینکه از حقوق خود به عنوان یک طراح راضی نیستید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دلایل اینکه از حقوق خود به عنوان یک طراح راضی نیستید
ممکن است برایتان خوشایند نباشد که متوجه شوید فردی هم رتبه با همان میزان تجربه‌ای که شما دارید حقوقی بالاتر دریافت می‌کند. اگر در چنین شرایطی هستید خودتان باید برای درخواست افرایش دریافتی‌تان دست به کار شوید‌، البته باید با رویکردی خردمندانه. در ادامه نکاتی را می‌خوانید که هنگام درخواست افزایش حقوق باید از انجام آن‌ها اجتناب کرد.
در زمینه خلاقیت، یا هر صنعتی که خلاقیت در آن دخیل است، تعداد کمی از کارفرما‌ها در مورد حقوق کارکنان شفاف عمل می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که فقط 11٪ از مدیران تبلیغات و بازاریابی که با آن‌ها مصاحبه شده اذعان کرده‌اند که شرکتشان در مورد پرداخت‌ها شفاف عمل می‌کند. بقیه آن‌ها به طور عمومی در مورد پاداش یا جبران اضافه کاری صحبت نمی‌کنند. حدود 61٪ از افرادی که با آن‌ها مصاحبه شده معتقدند که این امر موجب کاهش روحیه و دلگرمی کارکنان می‌شود.

صدایتان را بالا نبرید:
هرکسی خواهانِ پرداخت عادلانه است اما شرکت هیچ چیز خارج از شرایط قرارداد را مدیون شما نیست. پس در اتاق رئیستان برای تقاضای حقوق بیشتر طوفان به پا نکنید. عصبانیت و ناامیدی‌تان را در شبکه‌های اجتماعی فریاد نزنید. این مرحله نیاز به صبر و تفکر دارد. به جای این کارها، وقت خود را صرف طرح دلایلی کنید که به خاطر آن‌ها مستحق افزایش دریافتی هستید؛ کارهایی که انجام داده‌اید تا چه حد به نفع شرکت بوده یا چقدر سودآوری داشته است.

فرض نکنید:
حالت خوش‌بینانه قضیه این است که رئیستان عمق مهارت کسب و کار شما را درک کند اما زیاد روی این موضوع حساب باز نکنید. برای کسب دریافتی بیشتر احتمالاً نیاز است ارزش‌هایی که برای مجموعه به وجود می‌آورید را یادآور شوید. شاید در موفقیت‌های اخیر شرکت نقشی داشته‌اید، یا تعریف‌هایی از مشتریان و همکاران دریافت کرده‌اید.

خودتان را با همکاران مقایسه نکنید:
ممکن است احساس کنید که مستحق دریافت مبلغی برابر با همکارانتان هستید اما آیا دقیقاً مقدار کار آن‌ها و میزان مشارکتشان در کار را می‌دانید؟ بهتر است که تقاضای خود را بر اساس ارزیابی‌های عینی مطرح کنید؛ مثل نرخ بازار کار برای مهارتی که دارید. احتمالاً رئیستان می‌تواند پایین بودن دریافتی شما نسبت به همکارتان را توجیه کند اما بحث کردن در جهت مخالف آمار و داده‌ها، سخت است.

منعطف باشید:
فرض کنیم دلیل محکمی برای اثبات اینکه سزاوار حقوق بیشتری هستید پیدا کرده‌اید. رئیس شما باید راهی برای اختصاص بودجه شرکت به حقوق شما پیدا کند. بعضی مواقع پرداخت این مبلغ به آسانی ممکن نمی‌شود. برای مثال اگر اولین و آخرین درخواستتان افزایش یک میلیون تومان یا ترک شرکت باشد، ریسک بزرگی کرده‌اید. بهتر است فضای مذاکره را باز بگذارید و پیشنهاد‌های طرف مقابل را هم بشنوید.

عقب‌نشینی نکنید:
مدیران باهوش می‌دانند چطور کارکنان خود را خوشحال و راضی نگه دارند و این شامل بسته‌های تشویقی نیز می‌شود؛ اما اگر بعد از بحث کردن در مورد افزایش حقوق با یک «نه» محکم از سوی رئیستان بدون هیچ توضیح قانع کننده‌ای مواجه شدید چه؟
قبل از بحث کردن، همه گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید. اگر کارفرما پرداخت مبلغی که شایسته آن هستید را رد کرد، زمان آن است که حرکت حرفه‌ای بعدی را اجرا کنند.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت