کرم آرت (creamart) خلق آثار هنری روی فنجان نوشیدنی‌های گرم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کرم آرت (creamart) خلق آثار هنری روی فنجان نوشیدنی‌های گرم
در تمامی دوران بشر به دنبال این بوده که به خوردنی‌ها جلوه زیبایی ببخشد تا زندگی را دلپذیر‌تر کند، در گذشته آشپزهای با خلاقیت و خوش ذوق روی خوراکی‌ها طراحی‌هایی انجام می‌دادند ولی امروزه هنر به شکل‌های مختلف در کسب و کارها دیده می‌شود. چاپگر ریپلز (Ripples) دستگاهی است با امکان چاپ تصویر روی فنجان‌های قهوه، اما این بار با هنرمندی آشنا می‌شوید که آثار معروف مانند نقاشی‌های ونگوگ و لوگو برندهای شناخته شده مانند اینستاگرام را روی کافه لاته طراحی می‌کند. این هنر با عنوان کرم آرت شهرت یافته است.

کافه‌دار لی کانگ بین (lee kang-bin)، هنرمند اهل کره جنوبی، با به تصویر کشیدن شاهکارهای هنری روی نوشیدنی‌ها، آن‌ها را به اثری هنری تبدیل می‌کند. این هنر با عنوان کرم آرت (creamart) در شهر سئول شهرت یافته و طرفداران زیادی را جذب کرده است. لی‌کانگ از شیر گرم به عنوان بوم سفید استفاده کرده و با خامه‌های رنگی روی آن نقش ایجاد می‌کند. این کار تقریبا 15 دقیقه زمان می‌برد اما مشتریان صبورانه به انتظار خلق آثار هنری او می‌نشینند.

او در به تصویر کشیدن شخصیت‌های کارتونی نیز مهارت دارد. او که پیش از این هیچ‌گونه آموزش رسمی درزمینهٔ طراحی و نقاشی ندیده است، عامل موفقیت خود را علاوه بر ظاهر زیبای نوشیدنی‌ها، طعم دلپذیر آن‌ها می‌داند. به گفته او، به دلیل اینکه تهیه کرم ‌آرت زمان‌بر است، نوشیدنی‌ها سرد می‌شوند اما همچنان خوشمزه‌اند و این بسیار مهم است.

به گفته لی کانگ، او در هر روز فقط امکان تهیه سه فنجان کرم ‌آرت را دارد و این تعداد پاسخگوی تعداد زیاد سفارش‌ها نیست. او برای آموزش این هنر، ویدیوهایی را تهیه کرده و به اشتراک گذاشته است تا الهام‌بخش هنرمندان دیگر باشد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت