مهمترین ابزارهای لازم برای طراحی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مهمترین ابزارهای لازم برای طراحی
بررسی مهمترین ابزارهای لازم برای طراحی.
خوب است بدانیم که ابزار اصلی طراح برای خلق یک اثر، فکر او است. ولیکن برای نمایش این اثر وسایل دیگری هم لازم است. طراح برای کسب درآمد از هنر و مهارت خود باید توانایی به تصویر کشیدن تفکرات ذهنی و نمایاندن آن به دیگران را داشته باشد. ابزارهای مختلفی برای این کار استفاده می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها ابزار اصلی و پایه‌ای هستند که از شروع تا پایان پروژه با وی همراهند.

1. قلم و کاغذ
راهی که باید قبل از وارد شدن به دنیای دیجیتال پیمود طراحی با دست به وسیله قلم و کاغذ است. هر طرحی که می‌زنید از جمله محصول، خودرو یا منظره، بهتر است با چند ایده ساده بر روی کاغذ شروع شوند. این کار دست شما را گرم کرده و قوه تخیل و خلاقیت‌تان را بالا می‌برد. از هر قلم و کاغذی که در دسترس‌تان است برای طراحی استفاده کنید، از کاغذهای کاهی یا بازیافتی تا مقواهای مرغوب، از یک مداد ساده تا بسته‌ روان نویس‌های رنگی، همه این ابزارها برای شروع کار، با هدف استفاده از دست و رهاسازی خلاقیت مناسب هستند.

2. ماژیک
بعد از ترسیم خطوط سریع بر روی صفحه، شاید لازم باشد برای مشخص کردن رنگ، بافت، حجم و دیگر خصوصیات طرح کمی سایه به آن اضافه کنید. ماژیک به جهت سرعت و کیفت خوبی که در رنگ گذاری دارد ابزار مناسبی برای طراحی سریع است. با کمی تمرین می‌توان سایه روشن‌های مطلوب و چشمگیری بر روی طرح ایجاد کرد.

3. نرم افزار
زمانی که از بین ایده‌ها و طرح‌های ترسیم شده بر روی کاغذ به طرح مورد نظر خود رسیدید، وقت آن است که برای اضافه کردن جزئیات بیشتر به سراغ ابزارهای دیجیتالی بروید. از طرح انتخاب شده عکس و یا اسکن گرفته و فایل آن را وارد نرم‌افزار کنید. از میان نرم افزارهای موجود می‌توان به فوتوشاپ برای رنگ گذاری و ایجاد سایه و نور و همچنین اسکچ بوک پرو (Sketchbook Pro) برای ترسیم و ترمیم خطوط اسکچ‌های سریع اشاره کرد.
تبلت‌های وکوم (Wacom) نیز برای افراد حرفه‌ای‌تر که هر روز مشغول طراحی هستند، مناسب است. دسترسی به طیف وسیعی از رنگ‌ها و بافت‌ها، همچنین بالا رفتن سرعت انجام پروژه مزیت استفاده از محصولات دیجیتالی است.

4. قدرت شهود و تخیل
همه ما بعضی مواقع برای شروع کار احتیاج به انگیزه و محرک داریم. راه‌های مختلفی برای آماده کردن ذهن قبل از اسکچ زدن و طراحی کردن وجود دارد. گوش دادن به موسیقی، قدم زدن در طبیعت، عکاسی کردن، تماشای فیلم‌های مستند و حتی گفتگو و داستان‌پردازی در مورد موضوعات مرتبط، هر کدام از اینها می‌توانند منبع الهامی برای ایده‌یابی شما باشند. راه دیگر جستجوی تصاویر و خواندن مطالب وبلاگ‌ها است. می‌توانید پس از گردآوری تصاویر و مطالب مورد علاقه‌تان آن‌ها را در ذهن خود ترکیب کرده، با موضوع پروژه ارتباط دهید و به نتایج جدیدی برسید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت