بهترین مداد طراحی برای هنرمندان و طراحان کدام است؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

بهترین مداد طراحی برای هنرمندان و طراحان کدام است؟

خوشبختانه یک مداد خوب برای طراحی قیمت بالایی ندارد؛ در مقایسه با سایر چیزهایی که طراح‌ها با آن نیاز دارند! وقتی شروع به طرح زدن می‌کنید، یا حتی پیش از آن، وقتی اصول طراحی و اسکچ را یاد می‌گیرید؛ به اولین چیزی که نیاز دارید یک مداد مناسب برای طراحی است. برای انتخاب مداد طراحی خوب، بهتر است ابتدا بدانید که بهترین مدادهای طراحی کدامند و سپس با توجه به نیاز و کاری که می‌خواهید انجام دهید بهترین مداد را انتخاب کنید. پس همراه ما شوید تا 6 مداد طراحی خوب و مناسب را به شما معرفی کنیم.

1. مداد طراحی روترینگ: Rotring Rapid Pro
بهترین کاربرد: تایپوگرافی و گرافیک دیزاین


این مداد زیبا و فلزی ‌بی‌شک یکی از بهترین مدادها برای حرفه‌ای‌هاست.
بدنه آن شش‌وجهی و قسمت پایین آن دایره‌ای و با بافتی هاشور خورده است. دارای پاک‌کن و کلیپ زیر درپوش بالای آن است. این مداد مکانیکی فوق‌العاده برای تایپوگرافی و کشیدن طرح‌های اولیه یک گزینه عالی‌ست.

2. مداد Faber-Castell Grip 2011 (مداد طراحی فایبر کستل Grip 2011)
بهترین کاربرد: گرافیک دیزاین و تایپوگرافی


مداد مکانیکی فایبر کستل گریپ، جوایز بسیاری به دلیل طراحی‌اش دریافت کرده و به همین دلیل بسیار معروف است. بدنه مثلثی شکل آن با قطعه‌های پلاستیکی کوچک پوشیده شده و باعث می‌شود به راحتی و با استحکام در دست قرار بگیرد بدون آن که فشار و آسیبی به انگشت‌ها وارد شود.

3. Derwent
بهترین کاربرد: طراحی سریع


شرکت Cumberland Pencil از سال 1832 بهترین نمونه‌های مداد را تولید می‌کند. کیفیت این مدادها را می‌توانید در برند Derwent به خوبی ببینید. با این مدادها می‌توانید خطوط را به سادگی و نرمی روی کاغذ بکشید. آن‌ها برای رسم خطوط پررنگ در اسکچ ایده‌آل‌اند.

راهنمای مقدماتی طراحی سریع یا اسکچ
نکاتی برای بهبود مهارت طراحی با دست

4. مداد آبرنگی Albrecht Dürer
بهترین کاربرد: تصویرسازی


این مجموعه مدادهای رنگی بعد از Albrecht Dürer هنرمند آلمانی نامگذاری شده‌اند. او تصاویر و نقاشی‌های بسیاری با استفاده از آبرنگ کشیده بود. این مدادها با دقت و از مواد و رنگدانه‌هایی با کیفیت عالی ساخته شده‌اند. گفته می‌شود که پایداری رنگی آن‌ها 100 سال است.
این مدادها که در بسته‌های 12،24،60 و 120 رنگی عرضه شده‌اند برای نقاشی و طراحی گزینه‌ای عالی هستند و هر هنرمندی قطعا می‌تواند بهترین بهره را از آن‌ها ببرد.

5. مداد رنگی Prismacolor Premier
بهترین کاربرد: تصویرسازی


این مجموعه مداد رنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان تازه‌کار گزینه بسیار خوبی‌ است. هسته‌های ضخیم و در عین حال نرم آن‌ها برای رسم خطوط و سایه‌ها بسیار کارآمدند. رنگدانه‌های دائم آن‌ها در برابر آب و نور بسیار مقاومند.
رنگ‌ها به سادگی و روی همه صفحه‌های طراحی مخلوط می‌شوند و هنرمند می‌تواند به خوبی همه سایه‌ها و درجه‌های مختلف رنگی را پدید آورد.

6. Staedtler Graphite 925
بهترین کاربرد: تصویرسازی


این مداد طراحی مکانیکی استدلر برای طراحی‌های دقیق و ظریف بیش از هر چیزی کارآمد است. نوک آن در هر مداد ثابت است اما مدادهای مختلف اندازه‌ها و شماره‌های مختلفی دارد. بازه آن از 3H تا 2B تغییر می‌کند که F را نیز در بر می‌گیرد. اندازه نوک‌ها از 0.5میلیمیتری تا 2 میلیمتری تغییر می‌کند که این اندازه روی درپوش پاک‌کن قابل تعویض آن مشخص شده.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت