تارا آغداشلو

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، فیلمساز، شاعر، کارگردان، مستندساز، برنامه‌ساز

 معرفی/ بیوگرافی:

تارا آغداشلو (به انگلیسی: Tara Aghdashloo) هنرمند ایرانی، متولد 15 دی 1366 در تهران است.

خانم تارا آغداشلو، از هنرمندان طراح و نقاش سرشناس ایران و خبرنگار آزاد ایرانی مقیم لندن است، وی همچنین مدیر آرتا گالری در تورنتو کانادا است.

تارا آغداشلو تنها دختر آیدین آغداشلو نقاش و گرافیست و فیلمساز ایرانی است. او نخستین کتاب شعر خود را با نام «این یک انار نیست» منتشر کرده‌است. در حال حاضر تمرکز فعالیت او روی فیلمسازی است.

در سال 2011، تارا تمامی شعرهای آلبوم «آوای گرگ‌ها» از کینگ رام را نوشت. آهنگ شکارچی که باعث معروف شدن کینگ رام شد با شعری آغاز می‌شد که تارا در 15 سالگی نوشته بود.

تارا آغداشلو در زمینهٔ مد فعال است و گاه به عنوان مدل نیز با هنرمندان همکاری داشته‌است. شبکه رادیویی و تلویزیونی آمریکایی، پی‌بی‌اس در سال 2010 در کنار برخی از خوش‌پوشان ایرانی، او را به عنوان یکی از خوش‌پوش‌ترین ایرانیان در فهرست خود برگزید. تارا آغداشلو مدتی از مجریان برنامه سمت نو در شبکه ماهواره‌ای منوتو بوده است.

او همچنین همکاری‌هایی با بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی انگلستان به عنوان گزارشگر نیز داشته‌است و علاوه برآن فیلم مستندی با محوریت پدرش آیدین آغداشلو، را ساخته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
taraaghdashloo

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت