یحیی صنعتی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

یحیی صنعتی (به انگلیسی: Yahya Sanati ) هنرمند ایرانی، متولد 1341 است.

آقای یحیی صنعتی، از هنرمندان موفق ایران و فارغ التحصیل رشته عمران دانشگاه تهران می‌باشد.

یحیی صنعتی آثار متمایز و منحصربفرد خود را غالباً با تکنیک رنگ روغن و در سبک «آبستره (انتزاعی)» خلق نموده است که بیشتر درون مایه و موضوعاتی رازآلود دارند، بطوریکه بینندگان آثار ایشان با هر سن و سال و جنسیت و شخصیتی که دارند، می‌توانند نظرات متفاوتی را راجع به آثار ایشان داشته باشند. آثاری خاص که هرکدام مفاهیم پنهانی را در عمق خود دارد و منتقدان می‌توانند ساعت‌ها درباره هرکدام از آثار بحث نمایند.
آثار یحیی صنعتی را می‌توان با آثار هنرمندانی همچون «واسیلی کاندینسکی» و «پیت موندریان» و… مقایسه نمود.

یحیی صنعتی درباره خود گفته است: «از دوران جوانی درکنار کار تخصصی، نقاشی و پژوهش در حوزه علوم انسانی را هم دنبال می‌کردم که در حال حاضر علائق و فعالیت اصلی مرا تشکیل می‌دهند.»

ایشان همچنین در توضیح نمایشگاه آثار خود بیان داشته است:
«برای مجموعه نقاشی‌های ارائه شده در این نمایشگاه، عنوان “تصاویر پنهان” انتخاب شده است، زیرا تقریباً تمامی این آثار در نگاه نخست، معنای روشن و در دسترسی را به نمایش نمی‌گذارند. با تعلیقی از معنا در تصاویر روبرو هستیم و نقاشی‌ها شباهت به معماهایی دارند که نمی‌خواهند با ما به آسانی سخن گویند و معنا و اسرار خویش را آشکار سازند. هر نقاشی از غیاب تصویر و معنایی شکل گرفته است که در ظاهر اثر دیده نمی‌شود و در نگاه ساده و روزمره ما دیده و گشوده نخواهد شد. زبان نقاشی‌ها خاموش بنظر می‌رسد، در آغاز سخنی برای گفتن به نمایش نمی‌گذارند و نیاز است تلاش و کوششی برای ترغیب آنان به سخن گفتن صورت پذیرد، تلاشی برای شکستن تعلیق تصویرها و گشودن روایت‌هایی که در تصاویر دیده شده غایبند و ما را به جستجوی خود فرا می‌خوانند. بدین ترتیب نقاشی‌ها به “تصاویری پنهان” شباهت دارند و این چنین نامگذاری شده‌اند و شاید به این دلیل از ما می‌خواهند که شکیبایی و صبوری پیشه کنیم و معماهای پنهان آنان را برملا سازیم. اما این پرسش به جای خود باقیست که آیا تماشاگران در آزمون خیال خود در گشودن معماهای نقاشی‌ها به پاسخ و روایتی همسان می‌رسند؟ این را نمیدانیم و بنظر رازی است که هیچگاه فاش نخواهد شد و معنایش آن است که این امکان هست که هر تماشاگری از چشم‌انداز خیال خود پاسخی را دریابد و روایتی از آن خود از هر اثر ارائه نماید. بدین ترتیب در نمایشگاه “تصاویر پنهان” ، ناظران و تماشاگران نقشی به اهمیت نقاش و نقاشی‌ها دارند. اما علیرغم این امر مهم و با اهمیت، درکنار هر اثر توصیف نقاش از آن نیز در قالب عباراتی بیان شده‌اند ، که روایت او از معنای اثر است. اما این توصیف چنانکه گفته شد تمامی حقیقت و معنای “تصاویر پنهان” نیست و تا زمانی که تصاویر باقی هستند، راویان و تماشاگران خود درکار خلق روایت‌های تازه خواهند بود.»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:

• ایمیل:
yahyasanati@gmail.com

• رویدادهای جاری:

تصاویر پنهان ¦ نمایشگاه آثار یحیی صنعتی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت